INTERVJU

Vojin Mitrović za "Avaz": Koridor 5C je naš najveći prioritet

Autoput Beograd - Sarajevo, projekti izgradnje graničnih prijelaza Svilaj i Bratunac – Ljubovija su veoma važni za BiH

Piše: S. Degirmendžić / Avaz.ba

2.1.2020

Vojin Mitrović, ministar prometa i komunikacija BiH koji je dužnost preuzeo početkom sedmice, u intervjuu za „Dnevni avaz“ istakao je da je optimista u pogledu rada i rezultata aktuelnog saziva državne vlade, te je izrazio očekivanje da će pri donošenju važnih odluka ekonomski interesi prevladati one političke.   

 

Veza sa susjedima

Konačno je Vijeće ministara BiH počelo s radom, kakvi su Vaši utisci nakon prve sjednice? 

- Važno je da smo jednoglasnim usvajanjem svih tačaka dnevnog reda poslali poruku, prije svega građanima BiH, da ovo Vijeće ministara BiH može u ključnim odlukama da govori jednim glasom. Posebno je to bitno u kontekstu činjenice da su mnogi projekti posljednju godinu zakočeni, a sada smo počeli s radom upravo na realizaciji tih projekata. Mi moramo ekonomski interes staviti na prvo mjesto. Ekonomija spaja ljude i preduslov je za rješavanje mnogih pitanja. Politika tu treba biti podrška.

 Koji će to infrastrukturni projekti biti prioritet u narednom periodu za Ministarstvo na čijem ste čelu?

- Koridor 5C, autoput Beograd - Sarajevo, projekti izgradnje graničnih prijelaza Svilaj i Bratunac – Ljubovija su veoma važni za BiH i skoro sva ova pitanja su već razmatrana na prvoj sjednici Vijeća ministara. Za neke od njih, poput dijela Koridora 5C kroz FBiH, već su na toj sjednici odobrena sredstva, a za GP Bratunac data je saglasnost za dodatna. Opredjeljenje sadašnjeg saziva Vijeća ministara jeste da se Koridor 5C što prije završi, a i ovi drugi projekti bitni su za povezivanje BiH sa susjednim zemljama. Mi u Ministarstvu ćemo dati maksimum u dijelu naših nadležnosti da svi ovi projekti što prije budu završeni. Projekat sanacije dionice puta Foča - Šćepan polje već ima prioritet u realizaciji u RS, a tako će biti i na nivou BiH. Mislim da su sredstva već obezbijeđena i da je pri kraju dogovor u vezi s potpisivanjem ugovora s Crnom Gorom. Ovaj projekat je veoma značajan za povezivanje BiH i Crne Gore. 



Obnova pruga

 Gdje je u Vašim razmišljanjima pokretanje željezničkog saobraćaja u BiH, koji gotovo i ne funkcionira?

- Imam informacije da su pokrenute određene inicijative za obnovu željezničke infrastrukture. Već postoje određeni pravci za koje su urađeni i projekti. Međutim, za stavljanje u funkciju željezničkog saobraćaja, za što se zalažem, potrebna nam je pomoć međunarodnih institucija. Radit ćemo intenzivno na tome.

 U javnosti se pokušava minimizirati uspjeh BiH u pogledu preuzimanja kontrole nad bh. nebom. Kako Vi to komentirate?

- Mislim da određene politike imaju udio u stvaranju konfuzije i pogrešne percepcija da nije preuzeta kontrola nad nebom. To se, ustvari, odnosi na jedan mali dio „džepa“, tako ću ga nazvati, u Unsko-sanskom kantonu, gdje zbog tehničkih razloga imamo kontrolu neba koja je ostala u nadležnosti Hrvatske. Ali, javnost treba znati da BiH nema nikakve troškove po pitanju toga, nego je to prije svega tehničko pitanje.

  

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.