Igračke su važan dio odrastanja, ali pri izboru treba biti oprezan jer mnoge mogu podstaći agresivnost kod djeteta.
Prevladava mišljenje da su najbolje igračke one koje uče malene da čitaju i pišu. Međutim, dijete se ne razvija onda kada usvaja gotova znanja i uvježbava nekakve vještine, već onda kad samostalno uči rješavati postavljene zadatke.
Najbolje igračke su zato one koje stimuliraju dječiju aktivnost i uče malene da se druže i komuniciraju.
Psiholozi kažu da je glavni kvalitet dobre igračke njena jednostavnost i univerzalnost. Što je igračka univerzalnija, to su veće mogućnosti za igru. S takvim igračkama dijete se može zabaviti na različite načine, ovisno o mašti i raspoloženju.
Za bebe
* Zvečke - doprinose razvoju vida i sluha, koncentracije i pažnje, kao i koordinaciji pokreta.
* Visuljci koji se kače na krevetac ili kolica - doprinose razvoju vida, uče bebu da zadrži pogled na predmetu živih boja. Ako je igračka u obliku vrteške, dojenče stiče umijeće da je prati pogledom ukrug.
* Lutke koje ispuštaju zvuke posebno privlače pažnju beba i izazivaju njihovu radost.
Od 1. do 3. godine
Igra malenih u ranom uzrastu, do treće godine, pruža mu mogućnost da spozna sebe i svijet koji ga okružuje. Tada dijete otkriva da na nov način "barata" predmetima koje poznaje, što mu omogućava da se osjeti samostalnim i sigurnim u svoje snage.
* Piramida - Najjednostavniji tip ove klasična igračke sastoji se od štapa na koji dijete treba nanizati kolutove različite širine. Doprinosi preciznosti i koncentraciji, uči maleno da zapaža razmjere predmeta po veličini i boji, razvija finu motoriku, vizuelne sposobnosti i maštu.
* Kocke - U početku se dijete igra kockama bez posebnog reda: opipava ih, prevrće i obrće ili baca. Zatim ih počine redati jednu na drugu i na kraju ih koristi kao materijal za kuće ili zamkove.
* Automobili - razvijaju motoriku i bude maštu. Maleni često sebe zamišljaju kao vozača i uvježbavaju društvene uloge.
* Lutke - služe kao zamjena za čovjeka, a dijete koje se brine i vodi računa o njoj, uči se odgovornosti, ljubavi i pažnji.
Predškolski uzrast
Uzrast od tri do sedam godina vrlo je značajan u životu djeteta i utječe na njegov dalji razvoj. Maleno već osjeća svoju samostalnost i snažnu potrebu da je ostvari.
* Konstruktorski kompleti - konstruiranje je najznačajniji vid djelatnosti za predškolski uzrast. Bitno je da igračka ovog tipa pruža djetetu mogućnost da maksimalno ispolji maštu i dozvoli mu da istražuje i eksperimentira.
Konstruktorski kompleti, u koje spadaju i lego kocke, zahtijevaju preciznost i koncentraciju, pogodni su za igru više djece, ali i za individualnu aktivnost.
* Slagalice - formiraju prostorno mišljenje, razvijaju umijeće da se zadaci rješavaju postepeno, u etapama, uvježbavaju djetetovo strpljenje, koncentraciju i sposobnost da dugo sjedi na jednom mjestu, što je posebno korisno uoči polaska u školu.