Djeca, kao i odrasli, zadržavaju pažnju na onome što ih zanima i što uistinu vole raditi, pa tako nije čudno što su istraživači Univerziteta Kardif došli na jednu sjajnu ideju.
Naime, ovi istraživači otkrili su da su djeca s autističnim osobinama pokazala povećanu moždanu aktivnost koja je usko povezana sa stepenom socijalizacije u vrijeme upuštanja u razgovore tokom igre lutkama, prenosi The Sun.
Igrom do boljih rezultata
- Možemo zaključiti kako je razgovor s djecom tokom igre lutkama bio jedinstven put do društvenog razvoja za ovu djecu - ponosno su izjavili.
Ona djeca koja su neurotipična detaljnije su raspravljala o mislima i osjećajima lutaka, što je već samo po sebi veliki pomak.
- Otkrića pokazuju da sva djeca, čak i ona koja pokazuju neurodivergentne osobine koje se obično povezuju s autizmom, mogu koristiti igru lutkama kao alat za uvježbavanje društvenih scenarija i razvijanje društvenih vještina, poput empatije.
Šta je to zapravo autizam
Autizam bi se mogao opisati tako da je ljudima otežana komunikacija s drugima ili će naprosto imati problema s razumijevanjem drugih ljudi i njihovih osjećaja, piše Net.hr.
Jaka svjetla i glasna buka mogu biti stresni ili neugodni, a nepoznate situacije i društveni događaji mogu uzrokovati da se autistične osobe osjećaju tjeskobno ili uzrujano.
Istraživanje je provedeno u saradnji s Valesovim centrom za istraživanje autizma.
- Studija potvrđuje koliko je važno da priznamo i cijenimo neuroraznolikost.
Otvorenost prema drugačijim pristupima
- Prepoznavanje i vrednovanje različitih načina na koje dječiji mozgovi rade i pristup društvenom razvoju na način koji je uključiv i prihvatljiv za svu djecu, bez obzira na njihovu neurodivergenciju.
Prihvatanjem svih načina na koje se djeca odluče igrati možemo stvoriti inkluzivnije i poticajnije okruženje za njihov razvoj - izjavila je direktorica centra dr. Ketrin Džons (Catherine Jones).