PORODICA

Mali savjeti za poticanje odgovornosti kod mališana: Ovako djeca najbolje uče

U većini slučajeva neće poslušati sve ono što roditelj kaže, ali će nepogrešivo oponašati roditelje

Tiny beans

Z. K.

13.7.2024

Učenje odgovornosti životni je proces s kojim roditelji upoznaju djecu. Djeca imaju ograničenu svijest za odgovornost i tek započinju učiti vještine koje su nužne kako bi neko postao odgovorna osoba. Postavljajući im zadatke koje su u stanju izvršiti, kod djece se stvara veći osjećaj porodične pripadnosti, a ujedno razvija uvjerenje da značajno pridonose u životu.

Razvoj samokontrole

Učenje odgovornosti znači učiti i misliti o osjećajima drugih i pravedno se odnositi prema ljudima, govoriti istinu čak i kada to znači priznati grešku, učiniti pravu stvar čak i kada to znači da neće biti po njihovom ili da neće dobiti nešto što žele, razvijati samokontrolu, cijeniti sebe i svoja postignuća, biti zadovoljan vlastitim ponašanjem, onim što možeš učiniti i postizati nove stvari.

Djeca najbolje uče iz iskustva, prvenstveno oponašanjem. Dijete u većini slučajeva neće poslušati sve ono što roditelj kaže, ali će nepogrešivo oponašati roditeljske riječi i ponašanja. Čineći ono što želimo da naša djeca rade, osiguravamo našoj djeci najboljeg učitelja. Zato trebate pronaći načine u svakodnevnom životu da biste im pokazali kako odgovornost izgleda i omogućili im da je prakticiraju. Naučite dijete da prihvata odgovornost za svoja djela, i dobra i loša. Raspravljajte o tome što vi mislite da radite dobro i što mislite da još morate popraviti.

Kada napravite grešku, priznajte je i recite djetetu šta ste mogli učiniti da stvari napravite bolje. Ohrabrite dijete da prihvati pohvalu za sve što je dobro napravilo, ali i da prihvati odgovornost za greške. Pokažite mu da vjerujete u njegovu sposobnost prihvatanja odgovornosti.

Teži način

Djeca će se teže naučiti odgovornosti kada:

- Svakodnevne poslove i zadatke ispunjavaju jer se boje kazne ili ozljede.

- Kada im nije dopušteno da snose posljedice za svoje postupke.

- Kada ih se često „spašava“ od neugodnih situacija, pa čak i onda kada to uistinu nije nužno.

- Djeca koja lako gube koncentraciju možda će trebati više pomoći pri učenju ispunjavanja svojih dužnosti.

- Djeca će često rado pomoći u zadacima koji su im novi i nepoznati, ali vrlo lako izgube interes ako se ponavljaju više puta.

- Davanje djeci stvarnih zadataka koji pomažu porodici može ih ohrabriti da čine još i više, ali im mogu dati i snažan osjećaj priznanja i sposobnosti.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.