Svi smo dosta puta čuli da je otvorena i jasna komunikacija ključ za uspješnu vezu, brak pa i poslovni odnos.
Ali o čemu je tu zapravo riječ? Ovog puta zadržaćemo se na komunikaciji u partnerskom odnosu ili braku. Komunikacija odnosno izražavanje naših misli, osjećanja i stavova u odnosu bi trebala biti oslobođena od kritiziranja.
Kritiziranje u svom obraćanju ima riječi „ti uvijek“ i/ili „ti nikad“. Osobe koje su odrastale uz kritiku ili vjeruju da kritika ima moć da koriguje ponašanje druge osobe, nju primjenjuju. Važno je korigovati ovo uvjerenje i zamijeniti ga sa novim a to je da “kritikovanje razara svaki odnos“!
Povezati se sa svojim emocijama, potrebama i željama
Potpuno je prirodno i očekivano povremeno osjetiti nezadovoljstvo ili tenziju u odnosu i tada je bitno napraviti „time out“ ili pauzu i prvo razgovarati sa sobom. Prepoznati i prihvatiti vlastita osjećanja koja se jave i prepoznati o kojoj frustiranoj potrebi ili želji se radi.
Možda mi ponekad ne možemo ili ne znamo sami artikulisati šta je naša frustracija i objasniti je kroz našu potrebu, ali za drugog partnera je to tek nemoguće. Još ako dolazi u formi kritike nekog njegovog ponašanja onda osoba čuje samo uvrede i počinje se distancirati kako bi se zaštitio od napada.
Preporučuje se da se par dogovori o načinu kako želi razgovarati.
Svako od nas realnost doživljava na svoj način, samim tim različitosti će se ispoljavati svakodnevno što mogu biti prilike za razmjenu i razgovor.
Slušanje je jako bitan dio komunikacije kao i provjeravanje da li smo dobro razumjeli ono što smo čuli. Kada slušamo bitno je da čujemo šta za drugu osobu znači neko ponašanje i da razumijemo stvari iz njihove perspektive.
Važni su i ton kojim se obraćamo, izraz lica, stav tijela. Ako osjećamo ljutnju dobro je napraviti onu pauzu koju smo već spomenuli. Jer će naš ton obraćanja biti obojen ljutnjom a druga osoba će po automatizmu zauzeti odbrambeni stav.