Iako se mame i tate vole hvaliti "pametnim glavicama svoje djece", forsiranje da ona prije formalnog školovanja počnu intelektualno razmišljati može rezultirati suprotnim učinkom.
Bolji je put primijetiti i potaknuti dar koji sva djeca imaju - njihovu nesputanu maštu. Ako je dijete toga lišeno, ne samo da će imati emocionalnih problema, već i njegova sposobnost učenja može biti oštećena.
Nove ideje
Dijete svoje intelektualne sposobnosti izgrađuje kroz strast za igrom - dovoljno je razumjeti da je svijet iz mašte ujedno i njegov stvarni svijet te da ga trebamo njegovati.
Često racionalni pristup odraslih može kod djeteta kočiti neprestano kolanje novih ideja i tako ugroziti njegov bajkoviti i poetski svijet.
Oko četvrte godine djeca sve više počinju igrati igre s pojmom vremena, prostora ili broja, koje mogu dati snažnu osnovu za učenje. Također, od prvih dana djeca se uče životu oponašanjem, a prvi uzor su roditelji. Ponekad oponašanje izražava i želju za druženjem, ali u pozadini se krije djetetova želja za učešćem.
Rezanje makazama
Tako će, naprimjer, malo dijete htjeti naučiti rezati makazama, paliti šibice, usisavati prašinu - jednostavnije, ući u svijet oko sebe. To mu treba i omogućiti, pri čemu djecu treba učiti da barataju oruđem na siguran način i stajati u blizini dok ih ona koriste.
Treba imati na umu da se dijete ne želi samo pretvarati da radi ono što i odrasli, već učiniti potpuno isto, što će kasnije ugrađivati u svoju zamišljenu igru. Tek tada može osjetiti da obavlja stvarni zadatak koji ima vrijednost.
Zato mu pokažite da vjerujete u njega, kako bi i dijete vjerovalo u sebe. Pokažete li mu povjerenje, osnažit ćete njegovo uvjerenje u vlastite sposobnosti.
Ponekad se čini da su djeca danas uključena u utrku - želimo da naše dijete bude najpametnije, da nešto postigne... Time ga možemo nenamjerno gurnuti da počne prebrzo koračiti kroz život.
Također, trebamo biti oprezni i ne upasti u zamku koju nameće okolina - da bi dijete trebalo učiti što je ranije i što je brže moguće.
Šta dijete želi
Roditelji moraju osjetiti šta i kada dijete treba od njih. Dijete koje je odgajano u slobodnom duhu, samo će tražiti da mu nešto pokažete kad osjeti interes.
Dakle, kad dijete poželi čitati, i tekako će vam to biti jasno, jer će se intenzivno početi raspitivati o tome koje je ovo slovo ili kako se slova slažu u riječi.
Kad je riječ o učenju zaista se treba što je moguće više opustiti i isključiti zahtjeve okoline koja forsira wunderkind-mentalitet, pa se roditelji jedni drugima hvale i takmiče čije dijete od četiri godine poznaje više slova.
A sve je u stvari puno jednostavnije: Slušajte i posmatrajte svoje dijete. Svako dijete, ako mu roditelji to dopuste, znat će dati do znanja šta želi. Kad mu, pak, namećemo određena očekivanja, ono prestaje činiti ono što samo želi i čini ono što vi želite, misleći da će jedino tako biti dobro i voljeno.
VAŽNO
Djeca znaju "pročitati" i ono što ne izgovorite, pa ako vide da ste fascinirani prijateljičinom kćerkom koja čita s tri godine i vaše će dijete poželjeti biti takvo, ali samo radi vas.
Dijete uči cijelog i svakog dana - neprestano. Za djecu nema razlike između učenja i igre, rada i igre. Iz tog razloga djetetu ne treba stvarati posebne prilike za učenje. Treba jednostavno shvatiti da ono uči svakog trenutka u životu i da će za sve što treba savladati naći pravi trenutak.