Jedna od najneobičnijih letjelica na planeti, nazvana Čudovište Kaspijskog mora, leži napuštena na plaži i uskoro će postati turistička atrakcija.
Čudna ptica
Ruski avion MD-160 izgleda kao nešto iz Ratova zvijezda, dizajniran je 1975. godine i korišten od strane sovjetske i ruske mornarice tokom 1987. godine i kasnih faza Hladnog rata u okviru njenog programa „krila u zemlji“. Međutim, nakon penzionisanja ove čudne ptice kasnih devedesetih, teško naoružana i veća od džambo džeta, ona je ostavljena da trune van upotrebe u kaspijskoj pomorskoj bazi.
Tako je ovaj gigant stajao sve do 2020. godine, kada je podignut iz mrtvih i odšlepan preko Kaspijskog mora, gdje je nakon četrnaest sati putovanja iz baze stigao u Derbent, gdje su razvijeni planovi za njegovo transformiranje u turističku atrakciju. Nevjerovatna letjelica dugačka 73,8 metara, sa rasponom krila od 44 metra i visinom od gotovo dvadeset metara, bit će izložena u Parku patriota u ruskoj polu-autonomnoj republici Dagestan.
Po njegovom čudnom izgledu nije moguće tačno reći da li je Čudovište Kaspijskog mora avion ili brod, jer uprkos svom izgledu aviona, ovaj ekranoplan Lun klase tehnički potpada pod zemno efektivno borno sredstvo, što je kategorija s posebnom tehnologijom koju Internacionala pomorska organizacija klasifikuje kao pomorske brodove.
Leteći brod
Ova letjelica za prizemno djelovanje dizajnirana je kako bi postigla trajni let iznad površine vode, upotrebom aerodinamičkih interakcija između njenih krila i površine. MD-160 koristi jastuke vazduha koji nastaju ispod njegovih krila kako bi se brzinama do 500 kilometara na sat kretao iznad vode na visini većoj od četiri metra, što ovaj avion u suštini čini nečim što se može opisati kao leteći brod i veoma tešku metu za detektovanje od strane neprijatelja.
MD-160 je predstavljao jedini model svoje vrste koji je bio kompletiran i opremljen sa supersoničnim projektilima za uništavanje nosača aviona. Stoga uopće ne čudi što su američke obaveštajne službe podrobno kopale kako bi saznale što više o ovom vozilu, što je dovelo do otkrića tajnog dokumenta koji detaljno ističe uloge ovakvih mašina. Ovaj dokument je uključio dizajnerske detalje, sa tvrdnjama da je MD-160 kreiran kako bi letio brzinama do 200 do 250 čovorova na visini od pet do deset metara iznad površine vode.