VRHUNSKA PRODUKCIJA

Impresivne priče o nepravdi i potrazi za pravdom u fokusu trećeg dana AJB DOC-a

Program trećeg dana Sedmog AJB DOC-a počinje svjetskom premijerom filma "Daidžin prsten"

U programu Last Minute Cinema, u 21.00 sat u Cineplexxu, bit će prikazan film "Molitva za Armagedon". AJB DOC

FENA

15.9.2024

Na programu trećeg dana Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Al Jazeere Balkans (AJB DOC) je šest dokumentarnih ostvarenja vrhunske produkcije, koji donose impresivne priče o različitim vrstama nepravde s kojom se suočavaju ljudi širom svijeta kao i njihovoj potrazi za pravdom, najavili su organizatori.

Otimanje palestinske zemlje

Način na koji izraelski doseljenici u sjeni rata u Gazi otimaju palestinsku zemlju na okupiranoj Zapadnoj obali, potraga za nestalima i negiranje zločina koji onemogućavaju proces pomirenja u poslijeratnoj BiH, borba devetogodišnje Meline da nakon razvoda svojih roditelja izabere staratelja ili način na koji evangelisti u SAD-u podstiču nestabilnosti u Izraelu i Palestini, neke su od tema filmova koji će biti prikazani.

Program trećeg dana Sedmog AJB DOC-a počinje svjetskom premijerom filma "Daidžin prsten" Aide Hadžimusić, koji će biti prikazan u Cineplexxu u 12.00 sati.

Nastao pod pokroviteljstvom Fondacije Konrad Adenauer, film donosi priču o autoricinom daidži Abdurahmanu Filipoviću Braci, ljekaru iz bosanskog grada Kalinovika, koji je nestao i pogubljen u ratu u BiH 1990-ih. Kako bi otkrila istinu o njegovom životu i pogubljenju, shvatila kako i zašto je ubijen te saznala gdje su skriveni njegovi posmrtni ostaci, autorica kreće na putovanje na kojem se susreće s njegovom rodbinom i prijateljima, preživjelima iz rata, osuđenim ratnim zločincima i bivšim ratnim zvaničnicima.

Svjetska premijera

Nakon toga, u 14.00 sati u Cineplexxu, slijedi svjetska premijera filma "Cijena zemlje" nastalog uprkos zabrani snimanja, a kojeg autorski potpisuju José Carlos Soares, Tanju Şahin i Aslıhan Eker Çakmak.

Ovaj trojac iz istraživačke jedinice TRT-a se u decembru prošle godine infiltrirao među radikalne izraelske doseljeničke grupe, uključujući ozloglašenu ekstremističku organizaciju Hilltop Youth. Rezultat njihovog rada je dokumentarni film u kojem, kroz seriju intervjua i detaljne reportaže, prikazuju kolonijalistički način razmišljanja Izraela i djelovanja ekstremističkih jevrejskih grupa vođenih vizijom Velikog Izraela i države Izrael.

U 15.00 sati, također u Cineplexxu, bit će prikazan film "Džingisova kćerka" Kristoffera Poulsena i Christian Als koji donosi priču o Gerel, koja predvodi nasilnu feminističku bandu u Ulaanbaataru, a koja se bori protiv strane eksploatacije. Na sedmogodišnjem epskom putovanju Gerel će izgubiti sve u borbi za svoju domovinu, no pitanje je hoće li naučiti prigrliti majčinstvo i u njemu pronaći iskupljenje.

Nakon toga, u 16.30 sati u Cineplexxu, slijedi projekcija filma "Velika ja" autorskog dvojca Atiye Zare Arandi i Brama Crolsa koji nas pričom vodi u Isfahan u Iranu, u dom Meline koja nakon razvoda roditelja živi s bakom i djecom. Melina čezne za domom i vlastitom porodicom i željela bi živjeti s majkom, ali to je nemoguće jer su i njen otac i novi očuh protiv toga. Nakon što proslavi deveti rođendan, Melina je konačno ima dovoljno godina da iznese svoj slučaj pred sudom. Zakon je na njenoj strani i nada se da će sama izabrati staratelja. Nažalost, nije svjesna kako svijet odraslih funkcioniše, što znači da će stvarnost vjerovatno biti drugačija.

U 18.00 sati, u Cineplexxu će biti prikazan film "Nasmijana Gruzija" reditelja Luke Beradzea. Film donosi priču o gruzijskom predsjedniku koji je 2012. godine htio izmamiti osmijeh na licu nacije. U utrci za ponovni izbor, vladajuća stranka obećala je najsiromašnijima subvencioniranu dentalnu njegu. Širom zemlje državni stomatolozi stanovnicima su počeli su vaditi pokvarene zube, uz obećanje da će ih u predstojećim mjesecima zamijeniti novim, a onda je predsjednik izgubio izbore. Kroz intervjue s ljudima koji su najviše pogođeni tom kampanjom, film "Nasmijana Gruzija" donosi priču o cijeni koju plaćamo slušajući poluistine političara.

U programu Last Minute Cinema, u 21.00 sat u Cineplexxu, bit će prikazan film "Molitva za Armagedon" Tonje Hessen Schei i Michaela Rowleyja koji kroz to dokumentarno ostvarenje istražuju opasne posljedice sprege evanđeoskog kršćanstva i američke politike.

Poguban utjecaj religije

Film na upečatljiv i intrigantan način otkriva kako fundamentalističke strukture slabe samo tkivo američke demokratije te ukazuje na poguban utjecaj religije na vanjsku politiku SAD-a. Također razotkriva kako evangelisti podstiču nestabilnosti u Izraelu i Palestini, što naposlijetku dovodi do eskalacije nasilja na Bliskom Istoku.

Sedmi AJB DOC Film Festival traje do 17. septembra, saopćili su organizatori.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.