INICIJATIVE

Smanjenjem carina na uvoz vozila i poboljšanjem sigurnosti na cestama došlo bi do smanjenja zagađenja zraka

Prosječna starost vozila u našoj državi čak 17,5 godina

E. HALIMIĆ

16.7.2018

Udruženje ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima predložilo je smanjenje carinske stope pri uvozu novih automobila u BiH, kada su u pitanju putnička i lakokomercijalna vozila. Predstavnici Udruženja stoje pri stajalištu da bi smanjenjem i harmonizacijom carinskih stopa došlo i do smanjenja zagađenja zraka, te podizanja stepena sigurnosti na bh. cestama.  

Enormne stope

 - Harmoniziranje trenutnih carinskih dažbina sa zemaljama u okruženju bi doprinijelo većem broju novih vozila na BiH cestama, a istovremeno bi državni budžet bio bogatiji za sredstava prikupljena plaćanjem niže stope carine, jer svjedoci smo da se danas kupci ne odlučuju na kupovinu novih vozila sa enormnih 15 posto carinskih dažbina – kazao je za „Avaz“ predsjednik Udruženja Haris Muratović.

Kako je pojasnio, predloženo je da se za električna vozila, ukine carinska stopa (trenutno iznosi pet posto op.a.), da se za hibridna vozila stopa smanji sa dosadašnjih 15 na pet posto, te da se za sva ostala vozila koja nisu proizvedena u EU stopa također smanji s 15 na pet posto.

 - Na ovaj način podstičemo uvoz i prodaju novih ali i električnih automobila, što bi značajno uticalo na smanjenje prosječne starosti vozila u BiH – istakao je Muratović. 

Muratović: Smanjiti prosječnu starost vozila

Dodao je da su zemlje EU poznate po tome da na različite načine daju značajnu podršku kod nabavke električnih automobila.

 - Tako u Austriji imate podršku kod nabavke elektro vozila u iznosu od 4.000 eura, oslobođeni ste takse pri registraciji, a slične odredbe važe i u Belgiji. U susjednoj Hrvatskoj električna vozila su oslobođena plaćanja takse na CO2 emisije. Slovenija daje svojim građanima od 3.00 do 7.500 eura za nabavku električnih automobila – pojasnio je Muratović.

Podrška Ministarstva

Na naš upit iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH odgovorili su da određivanje carinskih stopa u nadležnosti Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa.

 - Međutim, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH načelno podržava svaku inicijativu koja će doprinijeti unaprjeđeniju postojeće prakse kad je u pitanju upotreba i korištenje ekološki prihvatljivih vozila u BiH – istakli su.

Podsjećamo, prema zvaničnim podacima prosječna starost vozila u našoj državi čak 17,5 godina.

Dramatične promjene

 - Dramatične promjene će se desiti na tržištu električnih automobila u narednih pet do deset godina, i mi moramo pratiti te trendove. U svijetu je prošle godine prodano blizu milion električnih automobila, i taj broj se iz godine u godinu udvostručuje, a u našoj zemlji regitrovano je svega 18 ovakvih automobila, što je dovoljno upozorenje - istakao je ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović, pojašnjavajući da je BiH jedna od rijetkih zemalja u Evropi koja ne nudi nikakve povlastice za uvoz električnih automobila.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.