Iako su s ovogodišnjeg izdanja najprestižnijeg sajma automobila na svijetu izostali neki proizvođači automobila, „Palexpo“ centar nije ništa manje sijao nego inače.
Uz tradicionalno izlaganje rijetkih, ručno izrađenih automobila, nije nedostajalo ni potpuno električnih vozila, čija era definitivno dolazi. Ipak, za zvijezde salona proglašeni su većini dostupni automobili – Peugeot 208, Renault Clio i Škoda Scala.
Već prvog press-dana, kupca je za 16,7 miliona eura našao unikatni Bugatti La Voiture Noire, čime je ušao u historiju kao najskuplji novi automobil ikada.
Na „Ženeva Motor Showu“ i ove godine bilo je prisutno više od 10.000 akreditiranih novinara iz cijelog svijeta, među kojima i izvještač „Dnevnog avaza“.
Izvještač „Dnevnog avaza“ u Ženevi
Izvještač „Dnevnog avaza“ u Ženevi
Vozne osobine bit će bolje nego kod verzije s tvrdim krovom
Vozne osobine bit će bolje nego kod verzije s tvrdim krovom
Lamborghini Aventador SVJ Roadster
: Aerodinamika dovedena do savršenstva
Otvorena verzija supersnažnog Lamborghinija SVJ dolazi na bazi standardnog SVJ, samo uz tradicionalnu oznaku Roadster. Odmah iza vozača smješten je 6,5-litreni atmosferski motor V12 konfiguracije. Iako nema turbopunjača niti bilo kakvog drugog kompresora, dobiveno je 770 KS.
Nažalost, sasvim je moguće da je ovo posljednji pravi sportski motor s prirodnim usisavanjem smjese. Svi naredni modeli imat će manje turbomotore s nekakvim hibridnim sklopom, a sve u cilju udovoljavanja sve strožijim ekološkim normama.
Aerodinamika je dovedena do savršenstva pa se bez pretjeranog napora postigne 350 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je ispod psihološke granice od 3 sekunde, preciznije 2,9 sekundi. Inžinjeri su odlično postavili geometriju točkova, a isto se može reći i za podešavanje adaptivnog ovjesa.
Prema obećanjima fabrike, vozne osobine bit će bolje nego kod verzije sa tvrdim krovom. Prodaja počinje ovog ljeta. Cijena polazi od 380.000 eura.
Ferrari F8 Tributo
: Kompilacija najboljih modela
Ferrari F8 Tributo službeno dolazi kao zamjena nedavno penzionisanog modela 488 GTB. Uprkos tome, tehnologija je, manje-više, ostala slična.
Ispod prozirnog poklopca instaliran je 3,9-litreni twin-turbo V8 s maksimalnom snagom od čak 720 KS, što je 50 KS više nego kod prethodnika 488 GTB. Ubrzanje je slično kao kod konkurencije, 2,9 sekundi do 100 km/h. Do 200 km/h iz mjesta stigne za 7,8 sekundi, što je više nego impresivno.
Nije za potcijeniti ni maksimalnu brzinu od 340 km/h. Kada smo novi automobil razgledali uživo, primijetili smo da prednji dio jako asocira na legendarni 308 GTB, dok zadnji dio „vuče“ na opjevani Ferrari F40.
Na izložbenom prostoru bila su dva modela – plavi i crveni. Recimo da je crveni privlačio neuporedivo više pažnje od plavog iako za takvo što nemamo logično objašnjenje. Zato smo fotografirali plavi. Vjerovatno je riječ o mitu o Ferrariju i crvenoj boji.
Oznaka 720 otkriva broj KS, koje dolaze iz twin-turbo 4.0-litrenog V8 motora
McLaren 720S Spider
: Ljepši od običnog 720S
Iako britanskom McLarenu ne cvjetaju ruže u Formuli 1, to se ne može reći za proizvodnju serijskih automobila izrazito sportskog karaktera. Na izložbenom prostoru najveća je gužva bila oko modela 720S Spider.
Logično, kao baza poslužio je „obični“ model sa tvrdim krovom. Reakcije novinara govore da verzija bez krova ima više stila, odnosno elegancije. Krov od jedne do druge krajnje tačke putuje 11 sekundi te su dozvoljene manipulacije do brzine od 50 km/h.
Konstrukcija pokretnog krova i ojačanje poda podigli su ukupnu masu na 1.332 kilograma, što je u odnosu na Coupe + 50 kilograma. Ono što je bitno jeste da se nešto veća masa ne odražava negativno na performanse.
Oznaka 720 otkriva broj KS, a one dolaze iz twin-turbo 4.0-litrenog V8 motora.
Maksimalni obrtni moment je 769 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h završi se za 2,8 sekundi, a od 0 do 200 km/h za 7,9 sekundi.
Volkswagen T-Roc R
: Motor od 300 KS u malom pakovanju
Gradska SUV vozila, ma šta to značilo, polako, ali sigurno postaju jedna od tržišno najinteresantnijih. Zbog toga ne treba čuditi evolucija od stidljivo predstavljenih verzija s uobičajenim motorima do pravih sportskih verzija s adekvatnim performansama.
U toj je klasi u Ženevi svakako najatraktivniji bio VW T-Roc R. Oznaka ''R'' odmah asocira na Golf R, što je potpuno ispravno, jer je tehnologija skrivena ispod lima dosta slična.
Turbobenzinski motor iz 2.0 litara radne zapremine daje poštovanja vrijednih 300 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi putem DSG mjenjača sa 7 stepeni prijenosa, čime je izbjegnuto štetno proklizavanje točkova.
Maksimalna brzina je 250 km/h, s tim da se do prvih 100 km/h stigne za 4,9 sekundi.
Prve isporuke u BiH u septembru
Prve isporuke u BiH u septembru
Renault
Clio - dizajnerska evolucija, tehnološka revolucija
Nova generacija francuskog gradskog automobila Renault Clija predstavljena je neposredno pred otvorenje „Ženeva Motor Showa“, ali pravi doživljaj nastao je prilikom prvog susreta uživo. Idealne proporcije karoserije te odnos limenih i staklenih površina čine skladnu cjelinu.
Na sve se nadovezuju moderne svjetlosne grupe s LED tehnologijom i decentni aerodinamični elementi. Otvaranjem vrata snažno se osjeti novo digitalno doba. Ali to nije jedina vrijednost jer se u putničkom prostoru nalaze vrlo kvalitetni materijali, precizna finalna obrada i obilje opreme, čak i u osnovnom paketu.
Uz široku lepezu standardnih pogonskih grupa, u ponudu je ušao i hibrid sa 130 KS. Na našem se tržištu prve isporuke očekuju u septembru.
Dsko napada kralja klase Golfa
Dsko napada kralja klase Golfa
Škoda Scala
: Budući prodajni hit
Iako se o Škodi Scali već dosta pisalo, na izložbenom prostoru u „Palexpo“ centru gurao se veliki broj novinara. Većina je s posebnim zanimanjem razgledala sve dostupne verzije, a posebno one s nešto skromnijom opremom.
Scala s osnovnom opremom ostavlja dojam solidno napravljenog automobila kojem ne nedostaje ništa bitno. Naravno, top-verzija sa velikim panorama staklenim krovom, LED svjetlima, lijepim aluminijskim točkovima i digitalnom instrument-tablom predstavlja nešto sasvim drugo, ali uvijek je u autoindustriji vladala izreka „koliko novca toliko muzike“.
Scala je duga čak 4,36 metara, čime drsko napada kralja klase – Golfa. Unutrašnjost donosi obilje prostora na svim pozicijama i u svim smjerovima. Prtljažnik sa 487 litara bukvalno ostavlja bez daha. Ponuda motora i mjenjača zadovoljit će sve ukuse. Cijene za naše tržište bit će formirane uskoro.
Prosječna potrošnja manja za 0,7 litara
Prosječna potrošnja manja za 0,7 litara
Audi SQ5 TDI odsad s rasnih 347 KS
Najsnažnija verzija Audija SQ5 TDI od sada raspolaže s rasnih 347 KS. Za dodatnu snagu zadužen je mali elektromotor, a kao pozitivna posljedica navodi se prosječna potrošnja manja za 0,7 litara.
Prema prvim proračunima, ionako skromna prosječna potrošnja sa 6,6 pada na skromnih 5,9 litara. Rad elektromotora je neprimjetan, ali efikasan, pogotovo u kombinaciji sa 3.0 TDI SUS motorom. Maksimalna vrijednost obrtnog momenta porasla je na „kamionskih“ 700 Nm pa se posebna pažnja posvetila komponentama automatskog mjenjača. Očekivano, pogon je izveden na sva četiri točka. Oznaka „S“ nije stavljena slučajno jer SQ5 iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za 5,1 sekundu. Rezultat je to kojeg se ne bi stidjeli ni „pravi“ sportski automobili. Početni interes je nadmašio sva očekivanja.
Idealan za probijanje kroz gradske gužve
Idealan za probijanje kroz gradske gužve
Citroen Ami One
: Avangarda u svakom pogledu
Citroenov koncept Ami One nagovještava svijetlu budućnost za mikrogradske automobile. Koncept dug 2,5 i širok svega 1,5 metara idealan je za probijanje kroz gradske gužve. Za pogon je zadužen elektromotor za sada nepoznate snage, ali raduje podatak da će set baterija dopuštati autonomiju od 100 kilometara. Za potpuno obnavljanje utrošene energije potrebna su svega dva sata.
Da bi prodaja serijskog modela bila što bolja, maksimalna brzina ograničena je na 45 km/h, što u mnogim državama zakonski dopušta upravljanje vozilom osobama od 16 godina. Ako cijena bude povoljna, nema sumnje da će veliki broj srednjoškolaca od roditelja pokušati dobiti koristan poklon. Kao zanimljivost treba izdvojiti puštanje ugodne muzike tokom vožnje koja se čuje s vana.
Njen je zadatak da upozori pješake na dolazeći automobil. Serijska proizvodnja očekuje se u naredne dvije godine.
Kia Motors
: Bogata ponuda naprednih električnih vozila
Kia Motors na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi svojom bogatom ponudom potpuno električnih modela opravdava ulogu jednog od vodećih proizvođača naprednih pogona.
Svjetsku premijeru doživio je Kijin potpuno električni koncept „Imagine by Kia“, a njemu su se na pozornici pridružili potpuno električni e-Soul, koji se u Ženevi prvi put predstavio evropskoj publici. Osim toga, Kia je predstavila i unaprijeđenog crossovera Niro u hibridnoj i plug-in hibridnoj izvedbi.
Svaka Kia izložena u Ženevi govori o njenoj obimnoj ponudi ekološki podobnih modela koja obuhvata blagi hibrid, hibrid, plug-in hibrid i potpuno električno vozilo. Na većini EU tržišta ovakvi i slični modeli podliježu značajnim olakšicama prilikom kupovine pa su tim više interesantni potencijalnim kupcima.
Za pogon zadužena hibridna tehnologija
Za pogon zadužena hibridna tehnologija
Peugeot
508 Sport Engineered ide u serijsku proizvodnju
Tokom održavanja pres-konferencije u Ženevi Peugeotov šef Žan-Filipe Imparato (Jean-Philippe) potvrdio je da će konceptna verzija modela 508 Sport Engineered ući u serijsku proizvodnju. Naravno, produkcijska će verzija doživjeti nekoliko manjih promjena, ali bez bitnog narušavanja predstavljene ideje. P508 Sport Engineered sa 400 KS bit će na vrhu ponude.
Za pogon je zadužena hibridna tehnologija. Benzinski motor nalazi se ispod prednje haube, dok je elektrosklop instaliran na zadnjoj osovini. Time je dobiven pogon na sva četiri točka, bez kojeg bi korištenje maksimalnih potencijala pogonskog sklopa bilo nemoguće.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. S obzirom na to da je P508 Sport Engineered plug-in hibrid, recimo da set baterija kapaciteta 11,8 kWh omogućava autonomiju na EV pogon od 50 kilometara.
Pretpostavljena cijena oko 40.000 eura
Pretpostavljena cijena oko 40.000 eura
Polestar 2: Adekvatan odgovor na Teslu Model 3
Švedski brend Polestar, pod okriljem Volva, zadužen je za proizvodnju potpuno električnih modela. Poslije predstavljanja Polestar 1 modela, kao logičan slijed došao je Polestar 2. Radi se o kompaktu s petero vrata u čijem se podu nalazi set baterija od 78 kWh.
S obzirom na to da je sve podređeno maksimalnom korištenju raspoložive energije, fabrika obećava autonomiju od 500 kilometara izmjerenu po novim, realnim, normama. Maksimalna snaga elektromotora je 150 kW, odnosno 204 KS. Automobil je pun modernih tehnoloških rješenja, među kojima se ističe korištenje pametnog telefona umjesto klasičnog daljinskog ključa.
Štaviše, Polestar 2 putem mobitela prepoznaje vozača pa automatski podešava sjedište, retrovizore i poziciju upravljača. Dakako, u unutrašnjosti dominiraju veliki displeji u ulozi glavnih instrumenata i svih mogućih prekidača. Zbog navedenog unutrašnje linije kokpita su, blago rečeno, elegantne. Prodaja počinje sljedeće godine.
Pretpostavljena cijena je oko 40.000 eura.