Tunel u Vranduku kod Zenice, čija je rekonstrukcija počela u novembru prošle godine, uzrokovao je totalni saobraćajni kolaps na najfrekventnijem putu u Federaciji BiH M-17, milionske gubitke za privredu, brojne probleme po vozače i distributere.
Loše stanje
Osim što se ispred tunela formiraju kilometarske kolone, koje su iz dana u dan sve veće zbog sezone godišnjih odmora, haos je i na alternativnim putevima, koji se predlažu ukoliko vozači žele izbjeći zastoje u Vranduku.
Ekipa “Dnevnog avaza” jučer se provozala obilaznicom iz pravca Zenice, i to Tetovom, Banlozima, Jelinom, Vrandukom, pa sve do Nemile, odakle se vozači ponovo mogu uključiti na put M-17 i tako izbjeći trenutno omraženi tunel u BiH.
Zatekli smo itekako loše stanje puteva, koji predstavljaju izazov i za najiskusnije vozače. Cjelokupna vožnja ovom dionicom podsjeća na reli vožnje. Ukoliko ne izbjegavate ogromne rupe na obje saobraćajnice, onda je pred vama izazov da se na jednoj mimoiđete s kamionom koji vam ide ususret.
Taman kad pomislite da je najgore prošlo, pred vama je dio “puta”, kojeg, zapravo, i nema. Apsurdno je i to što je duž cijele obilaznice u toku sanacija loše putne infrastrukture, zbog čega, baš kao i ispred tunela, dolazi do zastoja i obustave saobraćaja.
Zabrinjava i činjenica da Banlozima, Vrandukom, Nemilom... dnevno prođu stotine automobila, autobusi, kamioni, šleperi, zbog čega su u opasnosti brojni mještani, posebno djeca.
I, na kraju obilaznice, poseban doživljaj predstavlja vožnja kroz Nemilu, gdje vozači stječu dojam da su u Sahari. Tamo, također, tek ponegdje postoji jedna saobraćajnica, a ostali dio je makadam.