NA LICU MJESTA

U Vranduku haos, alternativa još gora: Vožnja kao na reli takmičenjima kroz Saharu…

Zatekli smo loše stanje puteva, koji predstavljaju izazov i za najiskusnije vozače

Kilometarske kolone pred Vrandukom. D. Pašalić

Piše: D.PAŠALIĆ

18.6.2019

Tunel u Vranduku kod Zenice, čija je rekonstrukcija počela u novembru prošle godine, uzrokovao je totalni saobraćajni kolaps na najfrekventnijem putu u Federaciji BiH M-17, milionske gubitke za privredu, brojne probleme po vozače i distributere. 

Loše stanje

Osim što se ispred tunela formiraju kilometarske kolone, koje su iz dana u dan sve veće zbog sezone godišnjih odmora, haos je i na alternativnim putevima, koji se predlažu ukoliko vozači žele izbjeći zastoje u Vranduku.

Ekipa “Dnevnog avaza” jučer se provozala obilaznicom iz pravca Zenice, i to Tetovom, Banlozima, Jelinom, Vrandukom, pa sve do Nemile, odakle se vozači ponovo mogu uključiti na put M-17 i tako izbjeći trenutno omraženi tunel u BiH. 

Zatekli smo itekako loše stanje puteva, koji predstavljaju izazov i za najiskusnije vozače. Cjelokupna vožnja ovom dionicom podsjeća na reli vožnje. Ukoliko ne izbjegavate ogromne rupe na obje saobraćajnice, onda je pred vama izazov da se na jednoj mimoiđete s kamionom koji vam ide ususret.

Taman kad pomislite da je najgore prošlo, pred vama je dio “puta”, kojeg, zapravo, i nema. Apsurdno je i to što je duž cijele obilaznice u toku sanacija loše putne infrastrukture, zbog čega, baš kao i ispred tunela, dolazi do zastoja i obustave saobraćaja.

Zabrinjava i činjenica da Banlozima, Vrandukom, Nemilom... dnevno prođu stotine automobila, autobusi, kamioni, šleperi, zbog čega su u opasnosti brojni mještani, posebno djeca. 

I, na kraju obilaznice, poseban doživljaj predstavlja vožnja kroz Nemilu, gdje vozači stječu dojam da su u Sahari. Tamo, također, tek ponegdje postoji jedna saobraćajnica, a ostali dio je makadam.



Makadamski put je zaobilaznica kroz Nemilu

Svi ogorčeni

Vozači koji koriste dionicu, ali i mještani naselja kroz koja se obilazi tunel, ogorčeni su na “Ceste Federacije”, koje su, smatraju, prvobitno trebale pripremiti puteve, a onda ih koristiti za potrebe zaobilaznice.

Pranje stakala, prodaja satova…

Dok nervozni vozači po tri sata čekaju u koloni ispred tunela maštajući o zelenom svjetlu na improviziranom semaforu, drugi trljaju ruke zarađujući.

Tako smo jučer zatekli nekolicinu Roma koji, dok vozači satima stoje u koloni, nude usluge pranja vjetrobranskih stakala na automobilima, za šta im vozači uredno plate. Osim pranja stakala, u koloni se prodaju i satovi, sunčane naočale, parfemi…

Od jula samo teretni saobraćaj kroz tunel

Iz “Cesta FBiH” najavili su da će tek početkom jula biti saniran alternativni put, koji će rasteretiti kretanje kroz tunel, nakon čega će saobraćaj biti u potpunosti preusmjeren na ovu cestu, dok će se teretna vozila naizmjenično puštati jednom trakom kroz tunel.

- Na ovaj način će se smanjiti interval čekanja i ubrzati promet kroz tunel. Prema dinamici radova, osnovna rekonstrukcija tunela trebala bi se završiti do sredine oktobra, nakon čega će se promet pustiti u oba smjera kroz tunel, a samo u noćnim satima vršit će se obustave zbog montaže opreme u tunelu - kažu iz “Cesta Federacije”.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.