I pored povećanja kazni za opasnu vožnju, isključivanja pijanih vozača i oduzimanja vozačkih dozvola, svjedoci smo da skoro svakog dana neko pogine na putevima u BiH.
ALARMANTNO
Zakon moraju pratiti aktivnosti radi unapređenja sigurnosti puteva i rada s učesnicima u saobraćajaju, od najmlađih do najstarijih, kaže Milija Radović
Saobraćajne nesreće tokom 2017. i 2018. godine. Arhiv
I pored povećanja kazni za opasnu vožnju, isključivanja pijanih vozača i oduzimanja vozačkih dozvola, svjedoci smo da skoro svakog dana neko pogine na putevima u BiH.
Struka se slaže da naša mladost u posljednje vrijeme iz dana u dan gubi živote, ali da je, statistički gledano, novi Zakon o sigurnosti saobraćaja u BiH, koji je donesen 2017. godine, ipak imao pozitivne efekte i doveo do smanjenja kako broja nesreća, tako i broja smrtno stradalih.
- Usvojen je zakon koji spašava živote, ali kao i svaki zakon, on ima ograničeno djelovanje. Represija nije dovoljna, mora se raditi na preventivi - smatra Milija Radović, direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja u RS.
U prvih šest mjeseci 25 posto saobraćajnih nesreća sa poginulima desilo se između ponoći i dva ujutro, a najviše ginu mladi od 18 do 30 godina.
- Ni policija ne može spriječiti nekoga da počini samoubistvo, a neke saobraćajne nesreće izgledaju baš tako. Voziti 150 kilometara na sat, to je kao da ste uzeli pištolj - kaže Radović.
Prema njegovim riječima, u MUP-u RS već je pokrenuo inicijativu za izmjenu Zakona radi povećanja kazni i kaznenih bodova te ugrađivanja mjere sigurnosti oduzimanja vozila kao opasne stvari.
Treba povećati broj kaznenih bodova i vremenski produžiti rokove kojima se oduzimaju vozačke dozvole za najteže vidove prekršaja, kaže Radović.
Radović: Pozitivni efekti. Arhiv
Vještak saobraćajne struke Adnan Tatarević iz Sarajeva potvrdio je da statistički podaci govore da je došlo do smanjenja broja poginulih, ali da je o uzrocima teško govoriti. Sve se svodi na nepoštivanje brzine, konzumiranje alkohola i oduzimanje prava prvenstva prolaza. Na pitanje da li se kazne trebaju povećati, Tatarević odgovara:
- Mislim da bi najbolje bilo kada bi svako odradio svoj dio posla. Možete vidjeti koliko njih koristi mobitele u toku vožnje, koliko ne koriste pojas, kao i da nam se djeca voze bez autosjedalica - kazao je Tatarević.
Tatarević: Više uzroka. Arhiv