Od historijskog trenutka kad ćemo postati čuvari svog neba, dijeli nas nešto više od 48 sati. Bosna i Hercegovina će u noći sa srijede na četvrtak, sa 4. na 5. decembar, konačno preuzeti potpunu kontrolu nad cjelokupnim zračnim prostorom BiH.
PROJEKTI
Otvaramo novo poglavlje, koje se ogleda u investicijama u infrastrukturu, opremu i ljudske resurse, kaže Primorac
Budući izgled upravne zgrade, školskog centra i drugih objekata. Avaz
Od historijskog trenutka kad ćemo postati čuvari svog neba, dijeli nas nešto više od 48 sati. Bosna i Hercegovina će u noći sa srijede na četvrtak, sa 4. na 5. decembar, konačno preuzeti potpunu kontrolu nad cjelokupnim zračnim prostorom BiH.
U operativnom i tehničkom smislu, za taj izuzetno važan događaj za BiH i njen suverenitet u Državnoj agenciji za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) su i više nego spremni.
Poručio je to u razgovoru za naš list Davorin Primorac, direktor BHANSA-e. Kako je pojasnio, BHANSA trenutno pruža usluge do nivoa leta 325, odnosno do 10.000 metara.
U tom dijelu zračnog prostora, iznio je, odvija se 20 posto od ukupnog zračnog prometa, odnosno riječ je o kretanju svega 200 aviona.
No, od sredine sedmice, priča će biti sasvim drugačija. Jer, tada ćemo kontrolirati i do 1.600 preleta aviona bh. nebom s ogromnim brojem putnika. Najveću odgovornost za njihovu sigurnost imat će kontrolori zračnog prometa u Mostaru, Sarajevu, Banjoj Luci i Tuzli.
Stoga je BHANSA, upravo pripremajući se za ovaj historijski trenutak, odškolovala generaciju kontrolora, njih 69. Tri godine je trajalo školovanje za ovaj izuzetno stresan i zahtjevan posao. Za jednog kontrolora, kazao nam je Primorac, dozvola košta čak 200.000 eura.
Primorac: Očekujemo veći budžet za 30 posto. Avaz
Osim što će ovaj događaj imati simbolički i praktični značaj, veoma je bitan, kako je naglasio, i s finansijskog aspekta kako za državu, tako i za BHANSA-u.
- Naši troškovi će biti veći za 20 posto, ali očekujemo i značajne finansijske prihode. Očekujemo veći budžet za 30 posto, odnosno za 12 do 13 miliona KM – istaknuo je Primorac.
Posebno je važno to da u BHANSA-i, realizacijom ovog povijesnog projekta, otvaraju novo poglavlje, koje se ogleda u investicijama u infrastrukturu, opremu i ljudske resurse. Za ovaj snažan investicijski zamah, kazao je Primorac, definirali su strateške ciljeve za naredni period.
- Idejna rješenja za obnovu i revitalizaciju svih objekata u Mostaru, Sarajevu, Banjoj Luci i Tuzli su urađena. Bit će obnovljeno, dakle, i cijelo sjedište BHANSA-e u Mostaru, svim sadržajima. Također, ovdje ćemo izgraditi amfiteatar i školski centar. U Sarajevu idemo u revitalizaciju i nadogradnju tornja na Međunarodnom aerodromu, kao i u Banjoj Luci, ali i u Tuzli - ispričao nam je Primorac.
STIGLE SPECIJALNE SNAGE
STANJE NA PUTEVIMA
POPULARNI BH. PJEVAČ
RAST NAPETOSTI
MAGISTRALNA CESTA M-17
OBJAVLJEN I SNIMAK