Problem zagađenja zraka u Sarajevu, tvrde stručnjaci, postoji oduvijek. Dijelom je to zbog geografskog položaja, neplanske gradnje, ali i goriva, koja najviše zagađuju zrak.
- Rješenje postoji, plan za zaštitu okoliša u Kantonu Sarajevo postoji, međutim, to je proces koji košta i koji ne traje godinu ili dvije, već traje pet, sedam pa i 10 godina – kazao je za „Avaz“ ekspert za kvalitet zraka i klimatske promjene Martin Tais.
Kako je kazao, suština je da se mora smanjiti emisija zagađujućih materija u ovim situacijama u Sarajevu. Neophodno je, tvrdi Tais, izbaciti goriva koja zagađaju zrak, a to se najviše odnosi na ugalj i ostala trošna goriva.
- Jedino rješenje je da se izbaci ugalj iz upotrebe, da se zamijene čvrsta goriva nekim drugim, odnosno da se proširi plinovodna mreža. Isti problem Sarajevo je imalo i 60-ih godina kada je zagađenje bilo još veće nego sada. Za sve to mora postojati plan i strategija koji će se pratiti svake godine. Ja znam da to košta, ali mislim da više košta naše zdravlje – poručuje Tais.
Činjenica je da je u Sarajevo između 80 i 100 hiljada domaćinstava koja koriste čvrsta goriva.
- To je najveći problem. Osim toga, mora se ubrzati protok saobraćaja u gradu, moraju se izgraditi longitudinale, u svemu tome pomoći će i izgradnja Prve transverzale, koja će smanjiti zadržavanje, odnosno ubrzati kretanje automobila u Sarajevu. Dakle, ubrzati kretanje automobila znači smanjiti emisiju zagađujućih čestica u zraku - ističe Tais.
Kada je riječ o zagađenju zraka, neophodno je istaći i da geografski položaj, ali i neplanska gradnja znatno doprinose lošem kvalitetu zraka.
- Sarajevo je planinski grad, oko nas su velike planine, mi se nalazimo na 500 metara nadmorske visine, smješteni smo u kotlini koja ima svoja ograničenja. Dakle, sve što zagadimo unutar grada, nema gdje da ode, ostaje u kotlini – kaže Tais.
U situaciji u kakvoj je Sarajevo veliki problem stvara gradnja visokih zgrada koje sprečavaju strujanje zraka. Naime, vjetrovi koji pušu uz Miljacku, ističe Tais, mogli bi očistiti skoro cijeli grad tokom večeri da nema prepreka, odnosno velikih stambenih zgrada.
- Zbog svog prirodnog položaja Sarajevo se treba graditi na širem prostoru, a ne samo u kotlini. Moramo biti pažljivi jer sve što zagadimo tokom dana, vraćaju zapadni i jugozapadni vjetrovi. Upravo zbog toga imate situaciju da je ujutru Bembaša deset puta manje zagađena od Otoke, dok je poslijepodne obrnuta situacija jer se vjetrovi vraćaju, pa je Bembaša zagađenija i do pet, šest puta.