KORIDOR 5C

Tunel Ivan gradi se punom parom

Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru 5C, dionica Tarčin - Konjic, gdje spada i tunel Ivan, potpisan je u oktobru prošle godine

Piše: E. Trako

29.7.2020

Gradilište tunela Ivan: Radovi napreduju - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+2

Tunel Ivan, na dionici Koridora 5C, projekta od državnog značaja, gradi se punom parom. Reporteri „Dnevnog avaza“ jučer su posjetili gradilište tunela na Bradini. Desetine mašina odavno su u utrobi zemlje, gdje se iskopavaju obje tunelske cijevi.


50 miliona eura

- Sve je premješteno unutra. Za sada su vanjski radovi završeni - govori nam radnik koji je kontrolirao tek pristiglu armaturu.  

Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru 5C, dionica Tarčin - Konjic, poddionica Tarčin - Ivan, u koji spada i tunel Ivan, potpisan je krajem oktobra prošle godine. Izvođač radova je „Euro-Asfalt“ Sarajevo.  

Nadzor nad izgradnjom vrši IRD “Enigineering S.r.l.” iz Italije.

- Vrijednost ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije od 11,4 miliona eura, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF) - rečeno je iz „Autocesta FBiH“.  

Tunel Ivan je dvocijevni tunel sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan-sedlo.

Dužina cijevi

- Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721 metar, dok je lijeva tunelska cijev duga 1.761 metar i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 metara, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 metara - navode iz „Autocesta FBiH“.  

Tunel je projektiran da se izvodi prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM).  

Naplatno mjesto

Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja s magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice.  

- Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom, duga je oko 700 metara. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 metara, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina - pojašnjavaju iz „Autocesta FBiH“. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.