TRŽIŠTE AUTOMOBILA

Čeka li nas rast cijena "polovnjaka"?

Mnogi su se odlučili povući s ruskog tržišta zbog sankcija koje uvode njihove zemlje prema Rusiji, ali i zbog agresije

Polovni automobili: Utjecaj ruske invazije na autoindustriju. Agencije

Piše: A. Kukić

30.3.2022

Invazija Rusije na Ukrajinu nije poremetila samo odnose između ove dvije zemlje već je dovela i do velikog poremećaja u lancima snabdijevanja i proizvodnji mnogih dobara. U svemu tome ni autoindustrija nije ostala pošteđena, što je bilo i za očekivati, jer je riječ o globalnom biznisu, a materijali i dijelovi za proizvodnju automobila stižu iz raznih dijelova svijeta.

Edin Alić, urednik i voditelj „Auto Shop“ magazina, u razgovoru za „Avaz“ podsjeća da je Ukrajina jedan od najvećih proizvođača kablova za automobile, a Rusija jedan od najvećih proizvođača paladija, koji je neophodan za katalizatore, ali i poluprovodnike, odnosno čipove. Mnoge interesira kako će se ovo odraziti na cijenu automobila u BiH i da li će doći do poskupljenja polovnih vozila.

Pad prodaje

Zbog rata „Volkswagen“ je bio primoran zaustaviti proizvodnju u dvije tvornice u Njemačkoj. Iako nakratko, svaki dan neproizvodnje podrazumijeva manjak norme, a u konačnici to znači milionsku štetu.

- Ni drugi proizvođači nisu pošteđeni. Mnogi su se odlučili povući s ruskog tržišta zbog sankcija koje uvode njihove zemlje prema Rusiji, ali i zbog opsadnog stanja u Ukrajini. Pad prodaje na globalnom nivou sigurno će se osjetiti, a najviše bi mogla biti pogođena „Renault“ grupacija, koja ima više od 42 posto „market sharea“ u Rusiji - kaže Alić.

Ako se i u autoindustriji budu vodili globalnim ekonomskim kretanjima, ne gine povećanje maloprodajnih cijena vozila.

- Argumenata za to ima mnogo, od viših cijena dijelova koji se moraju kupiti kod drugih dobavljača, preko transporta dijelova ili gotovih automobila, do više cijene goriva i tako dalje... Mreža prodaje „polovnjaka“ ne bi trebala biti mnogo pogođena jer je Rusija svijet za sebe. Ukrajina nije daleko od te automobilske svijesti i ona se, uz ostale zemlje Baltika, u autoindustriji smatra „istočnim evropskim tržištem“ na kojem dominira Rusija - mišljenja je Alić.

Kako kaže, rat u Ukrajini ne bi trebao utjecati na to da se nama isporuči više polovnih automobila iz Evrope.


Drugi faktori

- Takvo nešto bi se moglo očekivati da je, kojim slučajem, ratno stanje zahvatilo Rumuniju i Bugarsku, ali ovako je malo vjerovatno. Što se cijena „polovnjaka“ tiče, rast nije i neće biti izazvan samo krizom i ratom već i nizom drugih faktora, od skorašnje nestašice mikročipova, preko povećanja cijena nafte i naftnih derivata, smanjenja proizvodnih kapaciteta fabrika, pa sve do poremećaja kupovne moći, a podsjetit ću vas da je sve ovo počelo još s pandemijom koronavirusa - naglasio je Alić.


Tržište nikla

Tokom ovog mjeseca cijene nikla na berzama su više nego udvostručene. Ovo je ozbiljan problem za proizvođače električnih automobila jer je nikl jedan od ključnih sastojaka litij-ionskih baterija, tako da se očekuje i poskupljenje električnih modela.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.