DETALJI SUDARA U HRVATSKOJ

Vozač se spasio jer je nekoliko sekundi prije nesreće izašao iz kombija

Trokut se ne treba štedjeti. On i služi da se u njega udari ako bude potrebe, upozorava Husinec

S mjesta nesreće. Marin Tironi/PIXSELL

A. J.

22.11.2020

Našem kombiju u kojem su se vozili puknuo je remen. Zaustavili su se i parkirali u desni trak. Sve su označili i postavili trokut. I onda je naišao kamion, kaže vlasnik firme "Šuma-Promet" Stevo Kovač čiji su radnici u subotu rano ujutro poginuli u stravičnoj nesreći kod Desinca na autoputu Zagreb - Split, piše 24.sata.

Na autocesti A1, iza odmorišta Desinec, u smjeru Karlovca, jučer oko 7.20 sati tegljač je naletio na kombi te usmrtio dva muškarca i dvije žene. Još petero ljudi je povrijeđeno.

Četvero ljudi koji su, nažalost, poginuli bili su radnici firme "Šuma-Promet".

Vozač kombija u tom trenutku uopće nije bio u vozilu.

- Moj vozač je tog trenutka bio vani i nije ozlijeđen, nasreću. Smrtno su stradala dva muškarca i dvije žene. Muškarci su stari oko 50 godina, jedna žena je također imala oko 50, a druga je imala oko 40 godina. Ostali su ozlijeđeni, ali nisu životno ugroženi - rekao je potreseni direktor.

Na fotografijama su bili vidljivi ljudi u radnim kombinezonima. Sjedili su u jarku, obliveni krvlju, pored kombija prevrnutog na krov.

Neki od preživjelih su se izvukli iz kombija, izašli i popeli se na gornju stranu jarka te tamo čekali pomoć.


Stravična nesreća. Marin Tironi/PIXSELL

Goran Husinec, saobraćajni stručnjak i sudski vještak prokomentirao je za 24.sata moguće uzroke nesreće.


- Prva stvar, moguće je da je do pogreške vozača kamiona došlo zbog nepažnje, vjerojatno izazvane umorom ili nečim drugim, kao što je tipkanje na mobitel. Druga stvar vezana je za ljude kojima se pokvario kombi. Taj vozač je odmah morao skroz desno stati, pogotovo rano ujutro kad je bila moguća sumaglica. Dakle, morao je stati skroz desno, praktički na travu, i ljudi su morali svi odmah izaći iz auta i otići što dalje od autoceste, do zaštitne mreže.


Zatim je vozač trebao postaviti trokut, i to da se on nalazi iza zadnjeg lijevoga kuta od auta na udaljenosti od najmanje 150 metara na autocesti - kaže Husinec i pojašnjava:


- Ako vozač ne vidi trokut, može udariti u njega i osjetit će udarac. Ako krene kočiti, možda se može zaustaviti do auta, razumijete? Ako je trokut postavljen 150 metara dalje, nadolazeći vozač će ga lupiti, za sekundu shvatiti što se događa, čak i ako je usnuo. Počet će kočiti i u sljedećih 120 ili 130 metara će uspjeti stati. Trokut se ne treba štedjeti. On i služi da se u njega udari ako bude potrebe. I bolje da se udari u trokut, bit će manja materijalna šteta, ali možda neće biti gubitaka. Trokut nije i nikad ne smije biti formalnost - naglašava Husinec.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.