Putovanje sjevernokorejskoga vođe Kim Jong-una u Vijetnam na sastanak sa američkim predsednikom Donaldom Trampom (Trump) bilo je obavijeno velom tajne, sve dok u subotu uvečer zeleni voz sa žutim horizontalnim prugama nije primijećen, dok je prelazio most koji se nalazi na granici Kine i Sjeverne Koreje.
I Kimovi otac i deda, njegovi prethodnici na čelu Sjeverne Koreje nakon Drugog svjetskog rata, voljeli su putovanja vozom, ali donedavno niko nije znao kako će sjevernokorejski zvaničnik otputovati u Hanoj na drugi sastanak sa Trampom, sve dok voz nije protutnjao preko mosta.
Još se ne zna da li će Kim čitav put do Vijetnama prijeći željeznicom, jer su za to potrebna dva i po dana, ali moguće je da će u jednom trenutku putovanje nastaviti avionom. Bilo kako bilo, ako odluči da nastavi do odredišta vozom, bit će to putovanje u velikom stilu. Pojedini mediji su prošle nedjelje spominjali da će Kim do granice sa Vijetnamom ići vozom, a da će potom putovanje nastaviti automobilom do Hanoja.
Njegov voz podsjeća na one kojima su se vozili njegov otac, Kim Jong-il i deda Kim Il-sung. Kompoziciju čini 21 vagon u kojima se nalaze konferencijske dvorane, trpezarije i spavaonice - sve u bijelim i bež tonovima. Neke vagone krase ružičaste kožne stolice, televizori, kao i prozori koje prekrivaju zavjese boje slonovače, pišu sjevernokorejski mediji.
Voz je satelitskim telefonskim vezama povezan sa ostatkom svijeta kako bi Kim stalno znao šta se u njegovoj zemlji događa i da bi mogao stalno izdavati naredbe, izvijestila je državna televizija. Južnokorejski list "JoongAng Ilbo" piše da se u jednom vagonu nalazi i vođino vozilo Mercedes Benz.
- Kimov privatni voz opremljen je luksuznim namještajem i može sigurno stići do Kine, s obzirom na kvalitetne kineske željezničke pruge - kaže Ahn Bjung-min, viši analitičar južnokorejskog vladinog Instituta za saobraćaj.
U kineskoj željezničkoj mreži voz može dosegnuti brzinu od 80 km na sat, u poređenju sa maksimalnom brzinom od oko 45 km na sat u Sjevernoj Koreji, rekao je Ahn.
Vozovi su postali zaštitni znak porodice Kim.
Krajem 2011. godine, Kimov otac Kim Jong-il umro je u vozu. Kompozicija u istoj zelenoj boji, izložena je u Kumsusan palati Sunca, izgrađenoj 1976. godine kada se koristila kao zvanična rezidencija Kim Il-sunga. Godine 1994., dok je u državi vladala velika glad, u palatu je uloženo 100 miliona dolara kako bi se preuredila u grobnicu Velikog vođe.
Tamo je u transparentnom kristalnom sarkofagu izloženo njegovo balsamovano tijelo. U gotovo identičnoj prostoriji u blizini izloženo je i tijelo njegovog sina Kim Jong-ila.
Sve do smrti 1994., osnivač Sjeverne Koreje Kim Il-sung, Kimov deda, redovno je putovao u inostranstvo. Među njima je putovanje u Vijetnam 1958. godine, odakle je nastavio u Peking avionom, kao i putovanje u Istočnu Evropu 1984. preko SSSR-a.
U knjizi "Orijent Ekspres" iz 2002. godine, ruski zvaničnik Konstantin Pulikovski opisao je tronedjeljno putovanje Kim Jong-ila u Moskvu.
Ako je vjerovati knjizi, direktno iz Pariza vođi i njegovoj pratnji stiglo je nekoliko gajbi najfinijeg vina, ali i dovoljno živih jastoga za gozbu u vozu.
Nam Sung-vuk, bivši zvaničnik južnokorejske obavještajne službe smatra da je Kimova odluka o putovanju vozom na samit sa Trampom dio slike koju o sebi želi poslati u svijet.
- Kim Jong-un odlučio se za svojevrsnu predstavu, s obzirom na to da je izabrao šezdesetsatno putovanje vozom. Naime, do Hanoja se avionom stiže za samo četiri sata. Nad sadržajem ovog samita već prevladava predstava - rekao je Nam medijima.
Predsjednik SFRJ Josip Broz Tito je osim kao veliki državnik, ostao upamćen i po svom Plavom vozu. Tito je volio putovati ovim prijevoznim sredstvom, koji je danas postao prava atrakcija među turistima iz zemlje ali i inostranstva.
U sastavu Plavog voza nalazi se Titov apartmanski salon, svečani salon za konferencije, vagon restoran, salon "De Gol" nekada namijenjen stranim državnicima, tri ekskluzivna salon vagona, centralna kuhinja i kola za spavanje.
Voz je napravljen tako da omogućava boravak, rad i razne protokolarne obaveze tokom putovanja u zemlji i u inostranstvu, a njegova unutrašnjost, koja s pravom nosi epitet salonski, opremljena je svime što je neophodno za luksuzno i komforno putovanje.
"Plavi voz" je napravljen 1959. godine za potrebe Broza, ugostio je 60 državnika iz cijelog svijeta i prešao više od 600.000 kilometara.
Poznavaoci kažu da se kompozicija voza, iz sigurnosnih razloga sastojala od prethodnice, glavnog voza i začelja koji su bili identični, tako da se nikada nije znalo gdje se tadašnji predsjednik nalazi.
Posljednje putovanje "Plavog voza" vezuje se za Titovu smrt, kada su njegovi posmrtni ostaci prevezeni iz Ljubljane do Beograda.