Električna letjelica Alice kompanije Eviation poletjela je jučer prvi put, zadirkivajući budućnost u kojoj će se regionalni letovi od stotina milja obavljati bez emisija i mnogo manje buke.
Još uvijek je daleko, ali današnja demonstracija pokazuje da je barem samo pitanje vremena i novca.
Alice je prototip onoga što će na kraju biti putnički avion koji može ponijeti ukupno oko 2.500 funti, što je jednako devetoro ljudi i njihovoj prtljagi (samo nemojte pakirati cigle). Pokreće ga par MagniX motora - ta kompanija je upravo uzela 74 miliona dolara od NASA-e da razvije više njih - i pozamašan sistem baterija iz AVL-a. Ima maksimalnu brzinu vazduha od oko 260 čvorova.
Za probni let poletio je sa aerodroma u centralnom Vašingtonu, popeo se na 3.500 stopa, a zatim je ponovo sletio, ukupno vrijeme leta od osam minuta. To je otprilike dovoljno da pokaže da avion može da radi ono što je namijenjen, ali je još uvijek dug put do pune putničke letove.
- Današnji prvi let pružio je Eviationu neprocjenjive podatke za daljnju optimizaciju aviona za komercijalnu proizvodnju. Pregledat ćemo podatke o letu kako bismo razumjeli kako se performanse aviona podudaraju s našim modelima - rekao je izvršni direktor i predsjednik Eviation Džordži Dejvis (Gregory) Davis za TechCrunch.
Ovo nije bio samo veliki medijski događaj na kojem je prikazan njihov sjajni novi avion – to je bila nevjerovatno važna potvrda onoga što je, sve dok nije napustilo pistu, bio avion samo u teoriji. Nakon ovog leta slijedi još probnih letova dok istražuju granice letjelice i kako se ponaša u različitim uvjetima, prenosi techcrunch.com.
Naravno, na kraju će se morati posvetiti dizajnu i certificirati ga, a Dejvis je rekao da je 2025. njihov cilj za izvođenje testova sa proizvodnim prototipovima aviona. Ove stvari se po dizajnu kreću sporo - postoji razlog zašto je putovanje avionom tako sigurno.
Ono što Eviation (i mnoge druge ambiciozne kompanije za električne i hibridne letove) zamišljaju je aktiviranje mnogih novih putničkih mjesta, poput regionalnih aerodroma koje prvenstveno koriste kargo kompanije i vlasnici privatnih aviona. Jeftini, čisti letovi između ovih manjih čvorišta mogli bi pojednostaviti i putovanja i teret.
SAD pokušavaju riješiti problem zagađenja i zagrijavanja problema koji podrazumijeva i emisiju avijacije. Potpuno električni avioni kao što je Alice potencijalno bi mogli riješiti problem zagađenja na kraćim letovima između malih regionalnih aerodroma.
Avion je razvila kompanija Eviation iz Vošingtona (Washingtona), a dizajniran je za putničke i teretne letove na dužini između 240 i 400 kilometara. Toj dužini odgovara udaljenost između Njujork Sitija (New York Cityja) i Bostona, odnosno Los Anđelesa (Angelesa) i Las Vegasa.
Testni let je trajao samo osam minuta, a avion je dostigao visinu od hiljadu metara. Svrha leta je bilo prikupljanje podataka kako bi se poboljšao dizajn aviona, koji je još uvijek na dugom putu razvoja prije nego primi prve putnike.
Alice će se proizvoditi u tri konfiguracije, kao putnički avion za devet putnika, luksuzni avon za šest osoba te kao e-cargo verzija. Kako bi veći avioni manje zagađivali, administracija američkog predsjednika Džo Bajdena (Joea Bidena) se fokusira na održiva avijacijska goriva koja bi se mogla proizvoditi od kukuruza ili čak gradskog otpada.
Jedan od izazova svakako je tehnologija baterija. Baterije mogu napajati avion obnovljivom energijom umjesto konvencionalnom energijom, no baterije su veoma teške tako da se i efikasnost smanjuje. Osim toga, baterije nemaju dovoljno energije z aduže letove, a postoji i zabrinutost za sigurnost jer se litij-jonske baterije mogu nekontrolisano zagrijati i zapaliti.