DRŽAVNI SEKRETAR SAD

Avion u kojem je bio Blinken doživio "kritičan kvar"

Nova, manja letjelica je bila poslata za Blinkena, a mnogi iz pratnje sada će se vraćati u Vašington komercijalnim letom

Entoni Blinken. Platforma X

H. J. I.

17.1.2024

Državni sekretar SAD Entoni Blinken (Antony) bio je primoran da promijeni avion da bi se vratio u Vašington iz Davosa nakon što je njegov avion pretrpio, kako je saopšteno, "kritičan kvar povezan sa curenjem kiseonika", javlja CNN.

Blinken i prateća ekipa ukrcali su se u srijedu u modifikovani avion Boing 737 u Cirihu poslije dan i po sastanaka na globalnom samitu u Davosu. Avion je pretrpio problem nakon ukrcavanja i Blinken je bio prinuđena da siđe iz aviona.

Narušena reputacija Boeinga

Nova, manja letjelica je bila poslata za Blinkena, a mnogi iz pratnje sada će se vraćati u Vašington komercijalnim letom.

Ovo je najnoviji udarac Boingovoj nekada zvjezdanoj, a sada jako narušenoj reputaciji. Dana 5. januara, jednom avionu kompanije Alaska Airlines je eksplodirao čep na vratima ubrzo nakon polijetanja kada je avion bio na visini od gotovo pet kilometara, ostavljajući zjapeću rupu na bočnoj strani mlaznjaka.

Srećom, niko nije sjedio na sjedištu pored rupe, pa nije bilo teže povrijeđenih. Ali, incident je doveo do privremenog prizemljenja svih mlaznjaka "737 Max 9", pošto je avio-kompanijama naređeno da ih pregledaju zbog mogućeg neispravnog sklopa i labavih ili nedostajućih vijaka. Dok se uzrok te nesreće još istražuje, izvršni direktor Boeinga Dejv Kalhun je priznao da je "greška" te kompanije dovela do incidenta.

Taj avion Alaska Aira je novija verzija 737 od one kojom je Blinken trebalo da leti, a koji je stariji model modifikovan za upotrebu u vojsci. Ali novija verzija, odnosno "737 Max", imala je niz ozbiljnih problema mnogo prije incidenta Alaska Era ovog mjeseca.

Potencijalni problem

Dvije nesreće "737 Max", 2018. u Indoneziji i početkom 2019. u Etopiji, ubile su svih 346 ljudi na tim letovima i dovele do 20-mjesečnog prizemljenja aviona, dok je Boeing radio na pronalaženju i ispravljanju greške u dizajnu.

Ali, imao je i drugih problema sa kvalitetom od povratka u službu nakon incidenta na Alaska Airu. Prošlog decembra Boeing je zatražio od avio-kompanija da pregledaju sve svoje "737 Max" mlaznice zbog potencijalnog labavog zavrtnja u sistemu kormila, što je ključno za kontrolu aviona u vazduhu, nakon što je avio-kompanija otkrila potencijalni problem sa ključnim dijelom na dva aviona.

Posljednjih godina, taj proizvođač aviona je također imao problema sa kvalitetom koji su doveli do zaustavljanja isporuka "787 Dreamliner"-a, dok je njihov 777 mlaznjak također bio privremeno prizemljen, avioni su u subotu doživjeli kvar na motoru, zbog čega su se krhotine srušile iznad Denvera.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.