Premijera opere „Čarobna frula“ kompozitora Volfganga Amadeusa Mocarta (Wolfgang Mozart) bit će upriličena 14. aprila u 19.30 sati u Narodnom pozorištu Sarajevo (NPS), a reprizno izvođenje planirano je za 16. april. Posljednji put ova opera u BiH izvedena je prije 60 godina.
Mladi Zeničanin s adresom u Beču Muhamed Hrustanović (26) je reditelj, a ovo mu je prva opera koju radi van granica Austrije.
Velika odgovornost
- Imam običaj reći da djelo između svakog izvođenja zaspi. „Čarobna frula“ je u BiH zaspala prije skoro 60 godina i meni je i dalje nevjerovatno da je čast pripala upravo meni da ovaj dijamant opernog repertoara probudim iz veoma dugog sna. Ovo je pozorište u kojem sam odrastao. Veći dio ansambla s kojim sada imam čast da sarađujem godinama me vodio na putu umjetnosti. Velika je odgovornost stajati sada ispred njih. Osjećam dužnost da neki način vratim dug ovom gradu. Režijom jednog od svojih omiljenih djela poklanjam dio svoga srca svakom gledaocu, a time i ovoj državi i gradu - govori nam Hrustanović.
Dugo priprema „Čarobnu frulu“, ali smatra da će, tek kada sve bude završeno i postavljeno na scenu, imati jasnu sliku.
- Svakim danom dolaze novi detalji koji nas čine sretnima, jer vidimo da se predstava razvija i raste. Za nekoliko dana će sve biti spremno za prezentaciju, a mi se nadamo onome što nas čini neizmjerno sretnima, a to su zadovoljni osmijesi i aplauz publike - rekao je Hrustanović.
Veseli karakter
Ističe da su Mocart i Emanul Šikaneder (Schikaneder) u „Čarobnoj fruli“ neprimjetno ugradili problem zapostavljanje žena, a on je to samo želio istaknuti.
- Kada volite i živite za ono što radite, onda nemate problem s vremenom. Vrijeme postaje relativno, jedino što vam može nekad nedostajati jeste energija. Ova opera potiče na razmišljanje. Iza veselog karaktera skrivene su mnoge poruke koje se možda ne mogu na prvu definirati. Svako treba za sebe izvući zaključak. U operu idemo da se odmorimo, nasmijemo ili pustimo suzu. Ako uz to sve i naučimo nešto novo, onda je zaista uspjela predstava - zaključuje Hrustanović.