UPOZORENJA

Milione maraka ćemo baciti, a probleme nećemo riješiti!

Svaka neravnina na pruzi se osjeti

F. MUSTAFIĆ

30.4.2018

Nakon što je ministar saobraćaja KS Mujo Fišo najavio uskoro potpunu rekonstrukciju tramvajske pruge, čija će investicija budžet olakšati za više od 46 miliona KM, našoj redakciji javio se profesor s Mašinskog fakulteta Fikret Veljović. Ističe da će i ovog puta pare biti uzalud bačene. Prema njegovim riječima, pruga se godinama pogrešno sanira, a malo ili nikako se ne pita struka. 

Gumeni amortizeri

Profesor Veljović ima veliko iskustvo upravo u gradnji tramvajske pruge, jer je činio dio stručnog tima kada se gradila pruga u Zagrebu. Kaže da je dovoljno samo prepisati kako se to tamo radi.

- Kod nas se šine zalijevaju asfaltom, tako da je prosto nemoguće izvršiti zamjenu takozvane gume-amortizera, koja se nalazi ispod šine. Nedavno su ponovo u Nedžarićima sanirali prijelaz preko pruge. Takva, direktna veza između šine i asfalta omogućava njeno pucanje, voda prolazi kroz te pukotine, zimi se smrzava i dolazi do pucanja. I tako svake godine – kaže Veljović.

Veljović: Ugroženi objekti

Prema njegovim riječima, tramvaji koji su prije samo nekoliko godina stigli iz Turske već su ozbiljno oštećeni, jer u GRAS-u, kada se pokvari amortizer, niko ga ne popravlja.

- Udarna sila koja dolazi putem kotača tramvaja je manja i ne osjeti se, jer postoje amortizeri. Amortizeri su gumeni i lako se mogu mijenjati. Kod nas to nije slučaj. Turski tramvaji zaista su kvalitetni, ali zbog našeg nemara nekoliko ih već nije u funkciji. Naši tramvaji se tresu, prave buku i svaka neravnina na pruzi se osjeti – kaže Veljović.

Vibracija i buka

Ističe i da je na relaciji od Tehničke škole do Baščaršije najviše izražen problem s vibracijom i bukom koje kretanje tramvaja uzrokuje.

Najkritičnije preko pružnih prijelaza

- Zbog vibracije ugroženi su objekti koji se nalaze uz prugu, pogotovo u dijelu Baščaršije. Vibracija koju putnici trpe na ovom dijelu pruge je iznad dozvoljenog. Pitam se ko je dao upotrebnu dozvolu da tramvaji uopće više voze ovom relacijom, jer se i golim okom vidi koliko se pruga pomjera dok prolazi tramvaj - rekao je Veljović.

Pruga, osim što usmjerava tramvaje, služi i kao povratni strujni vod. Zbog toga je izuzetno važno, kako kaže Veljović, da bude dobro izolirana od zemlje.

- Šine trebaju biti bolje izolirane od podloge na kojoj leže. To su lutajuće struje. Svi profili koji se nalaze u zemlji moraju se izolirati i zamijeniti, jer je utvrđeno da je donji dio profila pojeden i da je izgubio nosivost – rekao je Veljović.


Jeftinije rješenje

- Krajnje je vrijeme da konačno neko angažira struku kako bi Sarajlije imale kvalitetniji gradski prijevoz i neoštećene pružne prijelaze. Stalno se hiljade i milioni maraka troše na uzaludne rekonstrukcije, a problem se, naravno, lako i mnogo jeftinije može riješiti – zaključuje Veljović.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.