Zbog loših vremenskih uvjeta povećan je broj intervencija BIHAMK-a na cestama. To je navelo ekipu „Avaza“ da posjeti prostorije ovog auto–moto kluba te provede radni dan s uposlenicima i mehaničarima. Uvjerili smo se da imaju pune ruke posla, kako u direkciji tako i na terenu.
Nadzorne kamere
Dočekala nas je Bisera Hašimbegović s kolegicom Ksenijom Selimović. One su nam opisale kako izgledaju njihovi zadaci u Informativnom centru. Zadužene su da prate stanje na cestama pomoću nadzornih kamera koje su postavljene širom BiH.
- Postavljeno je 55 kamera koje obuhvataju granične prijelaze, planinske prijevoje i frekventne petlje. U toku godine planiramo postaviti dodatnih 25 kamera. Svaki građanin im može pristupiti, te samostalno pratiti stanje na terenu pomoću naše internet-stranice – rekla nam je Hašimbegović.
Nakon toga, obišli smo i Dispečerski centar. Tu smo razgovarali s Mirzom Bešovićem.
- Naš Dispečerski centar radi 24 sata. Veoma je dinamično, u proteklih nekoliko dana broj intervencija je znatno povećan. Zabilježeno je čak 230 do 250 intervencija dnevno. To su mehaničarske intervencije i transfer vozila – kazao je Bešović.
Telefon je često zvonio, operateri su se javljali, uzimali podatke od klijenata koji su imali kvar na automobilu, a zatim i upućivali odgovarajući nalog te slali pomoć.
U 11.40 sati zazvonio je telefon. Bila je to Sabaha Karadža. Imala je problem s vozilom koje nije moglo da upali. Riječ je o Škodi Oktaviji 2011. godište, s dizelskim motorom. Operateri su uzeli njene lične podatke i lokaciju na kojoj se ona nalazi.
Zimski dani
A zatim smo se uputili na teren s mehaničarom Šahinom Hrustićem. Samo pet minuta poslije bili smo na licu mjesta u ulici Skenderpašina. Zatekli smo Karadžu pored vozila, koja je čekala pomoć. Mehaničar je pokušao upaliti auto i odmah je prepoznao problem.
- Glavni problem ovog vozila bio je akumulator. To je jedan od češćih problema s kojima se susrećemo, naročito u zimskim danima. Mi smo preklemali vozilo, upalili ga. Gospođi je ponuđen novi akumulator, ali ona će otići u ovlašteni servis – kazao je Hrustić, koji je, nakon što je upalio Octaviju, otišao na sljedeći zadatak.
Najčešći kvarovi
Supervizor Dispečerskog centra Mirza Bešović kazao nam je da su najčešći problemi u zimskom periodu zamrznuto gorivo koje je lošeg kvaliteta, paljenje vozila zbog akumulatora. Također, učestali su slijetanje sa kolovoza i zaglavljivanje u snijegu zbog neodgovarajuće opreme.