Samo jedan dan nakon pompeznog otvaranja građevinskih radova na Prvoj transverzali u Sarajevu, čini se da od historijskog i generacijskog projekta koji će deblokirati nesnošljive saobraćajne gužve u Sarajevu i smanjiti emisiju štetnih plinova za dugo neće biti ništa, otkriva „Dnevni avaz“.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Naime, iz kompanije „Euro-Asfalt“ potvrđeno je za naš list da su građevinsku dozvolu dobili samo za 140 metara ceste!? Istovremeno, pokazalo se da najavljeni ugovor o izgradnji prve dionice, Kranjčevićeve ulice do Braće Begić, vrijedan više od 23 miliona KM, koji je dobio „Euro-Asfalt”, ima status “okvirnog”, i to u trajanju od četiri godine!?
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Jedna mašina
To, faktički, znači da će se kilometar ceste graditi toliko vremena. Po toj dinamici radova, za cijelu Prvu transverzalu, koja ima ogroman značaj ne samo za Sarajevo nego praktično dovodi autoput koji povezuje Sarajevo s drugim kantonima i cijelom državom u centar grada, trebat će najmanje deset godina, ako ne i više!
- Na gradilištu jeste, kako ste primijetili, samo jedna mašina i radi se o rovokopaču. Razlog zbog kojeg ih nema više je vrlo jednostavan. U ovom trenutku mi imamo građevinsku dozvolu za samo 140 dužnih metara prostora i ta jedna mašina je sasvim dovoljna za radove koji predstoje. Pri tome mislim na čišćenje terena koje je već počelo, iskop temelja potpornog zida te zamjenu materijala ispod temelja kamenom koji će se dovoziti iz kamenoloma. Kako budu napredovali radovi, u skladu s dinamikom, ubacivat ćemo potreban broj mašina da bi se radovi izvršili u rokovima navedenim u ugovoru - rekao je za „Avaz“ Senad Mašić, voditelj gradnje na Prvoj transverzali.
Kako ističe, u njihovom je interesu da se „građevinske dozvole izdaju što prije za kompletnu dionicu“.
Ajnadžić: Krije se iza sporova. Arhiv
Ajnadžić: Krije se iza sporova. Arhiv
Mrtva tačka
Šokantna je činjenica da sve najave i predizborne ublehe nadležnog načelnika općine Nedžada Ajnadžića, da su riješeni svi imovinskopravni odnosi i da je 23. ovog mjeseca pao posljednji objekt na trasi koji smeta izvođačima, samo kriju providnu laž!
Jer izvođaču radova Ajnadžić je izdao dozvolu samo za mizernih 140 metara ceste, i to bez kružnog toka na vrlo prometnoj raskrsnici kod Ambasade Sjedinjenih Američkih Država i Željezničke stanice. Pod plaštom tvrdnji o neriješenim imovinskopravnim odnosima, već godinama vlasti Općine, Kantona i nadležnog zavoda građanima razvlače pamet, tvrdeći da se projekt pomjera s mrtve tačke. Međutim, sve su prilike da se radi o još jednom brutalnom pokušaju prevare građana.
Nenadić: Zna li šta je javni interes. Avaz
Nenadić: Zna li šta je javni interes. Avaz
<p>Dok su se SDA i SBB hvalili brzim početkom radova, isplivala šokanta činjenica da će po prvim koracima gradnja 10 kilometara trajati nevjerovatnih 40 godina!!!</p>
Stalno blokiranje radova firmi vlasnika trošnih i ruševnih objekata i sudske tužbe pokazuju da ni premijer KS Mario Nenadić, a ni Ajnadžić ne razumiju javni interes koji je donesen za Prvu transverzalu i koji ima za cilj otklanjanje ovakvih opstrukcija i ucjena od pojedinaca.
Prema nezvaničnim informacijama, iza razvlačenja cijelog projekta na štetu građana stoji lobi vlasnika nekretnina na trasi koji namjeravaju to vrijeme iskoristiti da bi, jednako sumnjivo i nelegalno, izgradili objekte na drugoj lokaciji!
Ajnadžić: Ima poneki ometač!?
Ajnadžić kaže da je problem sada što porodica iz barake u ulici Tešanjska 28 ne želi napustiti objekt koji je predviđen za rušenje.
- Sada se radi na tome da se riješi problem s ovom ženom, nagodba je napravljena, ali njoj je malo para, koliko sam dobio informaciju od Zavoda za izgradnju KS. Ona za preseljenje traži još novca. Dobila je 130.000 KM, a traži još 20.000 za troškove preseljenja. Nije moguće to zakonito riješiti. Mislim da sutra (srijeda, op. a.) imamo sastanak da se to ubrza - kaže Ajnadžić i tvrdi da odluke o tome ne donosi Općina.
Govoreći o ugovoru s „Euro-Asfaltom“, kaže da je „okvirni“, ali da ne znači da „u četiri godine treba biti rađena samo prva faza“.
- No, ne treba isključiti poneki ometač - kaže Ajnadžić.
Treba istaći radi javnosti da nije isključena mogućnost, ako se radi o direktnim pregovorima, da se cijene nekretnina prema Općini nerealno podižu, a kako bi se pronašlo mjesta i za koju mrvicu keša za izbornu kampanju.
Radončić se ’ugrizao za jezik’
Nakon otkrića da početak radova na Prvoj transverzali uopće ne znači posao i dionicu vrijednu 23 miliona KM, koliko je izdvojio Kanton, te da općinskim igrama traje opstrukcija u rješavanju imovinskih odnosa gdje nekome treba da “hajruje”, vjerovatno će se, nakon hvalospjeva iz SDA, za jezik ugristi i Fahrudin Radončić, predsjednik SBB-a, koji godinama ulaže znatan napor da se Vogošća što prije poveže sa Sarajevom, a centar prijestolnice sa autoputem. Kako saznajemo, ni on nije znao da uopće nisu predviđeni radovi na izgradnji kružnog toka do zgrade Ambasade SAD i da je ugovor za početnu dionicu od oko jednog kilometra pretvoren u “okvirni” i to u trajanju od četiri godine. Po toj dinamici, desetak kilometara Prve transverzale radit će se četrdesetak godina!!!
Posebnu dimenziju predstavlja podizanje već dogovorene cijene za jednu ruševnu jedinicu, gdje postoje indicije da se ista uvećava zbog talova. To bi trebalo biti predmetom policijsko-tužilačke aktivnosti da se istraži utrošak budžeta i zašto u čije interese se ne poštuje i ne provodi usvojeni Javni interes za ekspresnu eksproprijaciju trase za nesmetanu izgradnju Prve transverzale?
Faksimil obavještenja o dodjeli ugovora: Okvirni sporazum za izgradnju dionice samo do ulice Braće Begić traje do 1. 10. 2024.. Faksimil
Faksimil obavještenja o dodjeli ugovora: Okvirni sporazum za izgradnju dionice samo do ulice Braće Begić traje do 1. 10. 2024.. Faksimil
Nasamarili i vrh SDA
Kolegij Kantonalnog odbora SDA, očigledno ne znajući za informacije koje „Dnevni avaz“ danas ekskluzivno objavljuje, pozdravio je jučer „početak radova na Prvoj transverzali u Sarajevu, na raskrsnici ulica Halida Kajtaza i Kranjčevićeva”. Time je, naveli su, nakon 40 godina pokrenuta izgradnja ovog vitalno važnog infrastrukturnog projekta za Kanton Sarajevo.