Krivina "S" na Marindvoru u Sarajevu morat će se raditi ponovo! Kvalitet asfalta je loš. Laboratorijska studija je pokazala brojne nedostatke. I tako, građani će ponovo morati satima trpiti saobraćajne gužve, dok umorni s posla idu kući. Zašto se odmah nije uradilo po propisima? Ko je kriv? Ko će nadokanditi štetu? Ko će platiti nove radove?
Za portal "Avaza" odgovaraju Adnan Šteta (SDP) i Adi Kalem (SDA), aktuelni i bivši ministar saobraćaja Kantona Sarajevo.
Šteta je kazao da će se ponovo sanirati tramvajska „S“ krivina, jer je laboratorijska studija pokazala da je kvalitet asfalta na ovoj dionici lošeg kvaliteta.
- „S“ krivina je, kako su građani i upoznati, rađena prošle godine. Međutim, naišli smo na neke neriješene situacije koje nadzor nije priznao izvođačima radova, vezano za kvalitet radova. Tražio sam da se ispita i vidi šta je u pitanju – rekao je Šteta.
Laboratorijsku studiju je radio Zavod za izgradnju KS.
- Studija je pokazala da kvalitet asfalta na ovom dijelu nije zadovoljavajući i onda dolazimo do ovih problema koje građani golim okom vide, ispadanje takozvane gume koja ide uz prugu – govori nam ministar i dodaje da je Zavod za izgradnju KS, prema uputama Ministarstva saobraćaja KS, uputio dopis izvođaču radova.
Ugovorom je definisana garancija za radove, te ukoliko oni nisu urađeni kako treba izvođač ih je dužan popraviti.
- Moraju hitno pristupiti sanaciji tog dijela o svom trošku. U ugovoru postoji garancija za radove, oni nisu urađeni kako treba, to je laboratorijska studija pokazala, i oni to moraju popraviti – kazao je Šteta.
Nakon što izvođač radova uputi odgovor na dopis, koji se očekuje naredne sedmice, pristupit će se analizi i utvrditi početak radova.
- Nakon štp dobijemo odgovor pristupit ćemo detaljnijoj analizi, kako bi mogli kvalitetno i na jedan dobar način organizovati saobraćaj kako ne bi imali nikakvog zastoja – poručio je ministar Šteta.
Adi Kalem, donedavni minsitar saobraćaja Kantona Sarajevo, za čijeg je mandata i rađena krivina "S" kaže "da se svaki građevinski projekat sastoji od nekoliko faza definisanih samim ugovorom" te da je tako bilo i u slučaju rekonstrukcije „S“ krivine.
- Izvođač je potpisivanjem ugovora preuzeo obavezu za izvođenje i kvalitet radova. Bez potvrde izvedenog zadatka na očekivanom nivou nema isplate, već se isplata vrši u skladu s dinamikom radova – govori Kalem.
Dodaje da su urađene testne vožnje prije puštanja u promet „S“ i da je tada sve bilo u redu.
- Ipak, slijedila je i treća faza projekta u kojoj su nadležni organi i kompanije trebali utvrditi kvalitet svih radova. U trećoj fazi se moj mandat završio, a finalna isplata izvođaču nije realizirana jer nije potvrđena 3. faza. U svakom slučaju, izvođač je ugovorom svakako obavezan da sve eventualne nedostatke koriguje. Ja nemam sumnje da će to u saradnji s Ministarstvom, Zavodom za izgradnju i GRAS-om biti uspješno korigovano – rekao je Kalem.