Bivša Vlada Kantona Sarajevo, s premijerom Edinom Fortom na čelu, kojom je iz sjene upravljao Elmedin Konaković, predsjednik NiP-a, potpisala je niz milionskih ugovora, koji nisu imali nikakav pravni osnov, te su oni predmet interesiranja agencija za borbu protiv korupcije, a eventualno će biti i nadležnih tužilaštava, saznaje „Dnevni avaz“.
Prašina u javnosti se još nije slegla od kako se saznalo da dok je Konaković krio pečat i time dobivao na vremenu da ne bude smijenjen, bivši SDP-ov ministar saobraćaja Adnan Šteta isplatio je u sedam dana 4,6 miliona maraka „BS Telecom Solutionu“, firmi bliskoj SDP-u, a na vidjelo su izašli i drugi sumnjivi poslovi tadašnje vlasti KS.
Nisu samo sumnjive isplate „BS Telecomu“ za izgradnju i opremanje tramvajskih stajališta u Sarajevu. Naime, Fortina Vlada je putem Ministarstva saobraćaja i Štete kupila 14 polovnih trolejbusa GRAS-u za 1,4 miliona KM, a novac je uplaćen i prije nego što je potpisan sporazum između Ministarstva i „GRAS-a“.
Tadašnja vlada je početkom 2019. godine kupila sedam trolejbusa GRAS-u putem pregovaračkog postupka. Cijena jednog trolejbusa iznosila je 100.000 KM. No, kako je kasnije ustanovljeno, jedan trolejbus prilikom uvoza koštao je oko 10.000 KM. Sredstva su, tvrde upućeni u Vladi KS, prebačena bez ikakvog pravnog osnova.
U julu 2019. od iste firme kupljeno je dodatnih sedam trolejbusa, koji su, također, plaćeni 100.000 po jednom vozilu, a novac je prebačen i prije objavljivanja tendera. Kako su mediji početkom godine izvještavali, oba puta ugovor je potpisan s firmom “GN Company” vlasnika Nermina Karasuljića, i oba puta GRAS-u su dostavljeni trolejbusi koji su uvezeni iz glavnog grada Švicarske.
V.d. direktora GRAS-a Ismet Kapo, koji je imenovan nakon raspisivanja tendera, poručio je tada da je ponuđena cijena enormno veća od realne cijene na tržištu.
-U ovom slučaju, gdje je kupac naše preduzeće, postoji osnovana sumnja da kupac nije zastupao vlastiti interes - izjavio je tada Kapo, koji je preglasan priliom odlučivanja o kupovini trolejbusa od firme “GN Company”.
Aktuelni ministar sabraćaja Adi Kalem kratko nam je kazao da ne može govoriti o detaljima nabavke trolejbusa iz vremena njegovom prethodnika, ministra Štete.
Kalem nam je potvrdio da je određenu dokumentaciju vezanu za nabavku 14 trolejbusa zatražio i Ured za borbu protiv korupcije.
Kao prilog tome da je cijena trolejbusa bila enormno visoka, Kapo je svojevremeno medijima naveo primjer ponude koju je GRAS naknadno dobio od firme “Čipić GmbH”.
Prema ovoj ponudi, GRAS bi za nešto manje od izdvojenih 700.000 maraka, umjesto sedam, dobio čak 14 trolejbusa sličnih karakteristika.