Jedan od agilnijih ljudi u Vladi Kantona Sarajevo zasigurno je Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS. Odmah po dolasku na čelo ovog resora uhvatio se ukoštac s problemima koji tište građane glavnog grada, a spisak je podugačak počev od dotrajale pruge, problema u GRAS-u, svakodnevnih saobraćajnih gužvi, zastoja u izgradnji saobraćajnica...Za čitaoce „Avaza“ govorio je o aktuelnim temama i mogućim rješenjima.
Može li se riješiti problem saobraćajnih gužvi u glavnom gradu i na koji način?
- Zbog evidentnih i sve većih problema u odvijanju saobraćaja na glavnoj saobraćajnici, a najviše na potezu od Otoke do Stupa i obrnuto, Ministarstvo je pokrenulo proceduru za rješavanje nakupljanja vozila na semaforiziranim raskrsnicama. U narednom periodu pokušat ćemo iznaći rješenje bolje optimizacije semafora, i to onoliko koliko tehnički bude moguće zbog opterećenja saobraćaja i fiksnih intervalnih planova na semaforima.
Napominjemo da se najveći problem javlja u naselju Otoka zbog uspostave velikih kolektivnih naselja u tom dijelu grada. Povećao se broj vozila, a zadržao se postojeći kapacitet saobraćajnica koje ne zadovoljavaju potrebe. Također, u narednom periodu na nekoliko transverzala će se proširiti lijeva skretanja čime će se dodatno rasteretiti saobraćajnice.
Gužve će se smanjiti i nastavkom izgradnje Južne longitudinale na Grbavici, šta je sa spornom zgradom?
- U toku je procedura zaduživanja KS za osiguravanje sredstava za izgradnju nove zgrade. Nakon toga steći će se uvjeti za raspisivanja tendera za početak njene gradnje. Očekujemo da sredstva budu raspoloživa u avgustu, a građevinsku dozvolu možemo dobiti u julu.
I izgradnja Prve transverzale će drastično pomoći u rješavanju ovog gorućeg problema. Kada počinje izgradnja nadvožnjaka Grand?
- Izgradnja će početi brzo. Usaglasili smo sve sa „Željeznicama Federacije“ oko elaborata, riješili kotu nivelete na zahtijevanih 6,5 metara s projektantom Prve transverzale. Predali smo zahtjeve općinama, još dopunu s pozitivnim stavom „Željeznica“, čime smo ispunili sve zakonom tražene uvjete da se izda građevinska dozvola. Nakon toga, na osnovu okvirnog sporazuma, s izvođačem radova potpisujemo Ugovor o gradnji nadvožnjaka. Naš cilj je da sljedeće sedmice imamo građevinske dozvole i od općina Centar i Novo Sarajevo.
Da li se odustalo od izgradnje kružnog kod Američke ambasade?
- Naravno da nije. Ali da bi se radila rekonstrukcija raskrsnice s tramvajem kroz nju, potrebno je ispuniti preduvjete. Glavni preduvjet je izgradnja bar ovog prvog dijela do ulice Braće Begić, kako ne bi došlo do zagušenja iz više traka u jednu. Potrebno je ugraditi senzore za semafore na način da se crveno svjetlo pali samo kada tramvaj prolazi. Potrebno je razmotriti i mogućnost da se tramvaj izmjesti ispod zemlje kako ne bi gradili kružnu raskrsnicu sa semaforima. Nije se odustalo, ali se traži najbolje rješenje.
Kada počinje rekonstrukcija pruge?
- To je veliki projekt i historijski događaj za Sarajevo jer se nakon više od 60 godina rekonstruira pruga. Projekt je vrijedan 20,4 miliona eura. Sredstva su osigurana putem zajma kod EBRD-a. U drugoj polovini jula počinju radovi, a radit će se u šest faza. Prva dionica koja će se raditi je od Ilidže do Nedžarića. I taj dio bi trebao biti završen za 60 dana.
Kada će proraditi tramvaji od Ilidže do Hrasnice i trolejbusi prema Vogošći?
Očekujemo da ćemo u toku ove godine ili najkasnije početkom naredne godine provesti sve procedure javnih nabavki i potpisati ugovore za izvođenje radova. Radovi bi trebali početi na proljeće ili sredinom naredne godine. Rok za završetak radova za izgradnju pruge je duži od godinu, dok je rok za rekonstrukciju i izgradnju trolejbuske mreže dosta kraći. Očekujemo da bi trolejbus mogao biti u funkciji početkom 2023. godine ,a tramvajska pruga do Ilidže do kraja 2023. godine.
Hoće li se i kada mijenjati cijena karata u vozilima GRAS-a ?
- Uvjeti za promjenu tarifne politike će se steći nakon uspostavljanja novog sistema elektronske naplate karata. Mi očekujemo da će to biti do kraja ove godine. Cijenu karata će odrediti stručnjaci za tarifne sisteme na osnovu udaljenosti putovanja. Da bi se prešlo na ovaj sistem moraju se steći preduvjeti u vezi elektronskog evidentirana putovanja. Cijena karte bi trebala biti pristupačna, kako bismo na taj način podsticali korištenje javnog prijevoza.
Uspostava voza od Željezničke do Hadžića?
Na naš prijedlog Vlada KS donijela je Odluku o uspostavljanju željezničkog putničkog saobraćaja na relaciji Željeznička stanica - Hadžići. Uvođenjem ove linije dodatno ćemo rasteretiti prijevoz putnika u tramvajima i autobusima, koji se obavlja na ovim relacijama. U vozu je ukupan broj sjedećih mjesta 176, a broj stajaćih 94. U narednih 15 dana Ministarstvo će zajedno sa „Željeznicama FBiH“ napraviti detaljan plan o rasporedu linija i cijeni karata. Naš plan je da ova linija bude otvorena prije početka rekonstrukcije tramvajske pruge.