Na platou Historijskog muzeja u Sarajevu predstavljena je globalna kampanja kojom se skreće pažnja na konkretne akcije u borbi protiv klimatskih promjena i kretanju ka inkluzivnom, zelenom oporavku.
Kampanju provodi Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP), a neposredan povod je konferencija Ujedinjenih nacija o klimatskim promjenama COP26 koja se održava u Glasgowu od 31. oktobra do 12. novembra 2021. godine.
Globalna maskota kampanje je dinosaurus pod imenom Frenki, a njegovoa poruka jeste "Neka izumiranje ne bude naš izbor".
Dinosaurus u Sarajevu djelo je umjetnika Hanne Dujmović, akademske skulptorice, Marka Frančeševića, magistra skulpture, Samira Sućeske, magistra i višeg asistenta na odjelu skulpture Akademije likovnih umjetnosti Sarajevo.
Osnovni materijal od kojeg je Frenki napravljen je ćumur, ali na njemu je i zeleno lišće kao simbol kontrasta između kisika i CO2.
Steliana Nedera, rezidentna predstavnica UNDP-a u BiH, istakla je kako mnoge države , među kojima je i BiH, umjesto da podstiču razvoj zelene energije, subvencioniraju korištenje fosilnih goriva. Time direktno finansiraju ubrzavanje klimatskih promjena koje prijete nestankom planete.
- Glavna poruka kampanje je sljedeća - dinosaurusi su izumrli jer nisu imali izbora, planetu je zadesila kataklizma. Ali mi, ljudi, imamo izbor. Moramo donositi ispravne poruke za budućnost naše planete – kazala je Nedera.