PROJEKTI

Kako se grade moderne saobraćajnice u Sarajevu

Završetak radova na Devetoj transverzali očekujemo naredne godine, kazao Kovač

Svakodnevne gužve u glavnom gradu BiH. Avaz

Piše: E. Ma. - N. Ć.

8.11.2022

Godinama unazad građani Kantona Sarajevo slušaju brojne najave i obećanja o ubrzanoj izgradnji saobraćajne infrastrukture, čime bi se znatno umanjile ogromne gužve. No, umjesto modernih saobraćajnica, dobili su svakodnevna kašnjenja i probijanje rokova.

Kao prioritet na početku mandata, još 2019. godine, ministar saobraćaja Adnan Šteta stavio je izgradnju Prve i Devete transverzale te Južne longitudinale, ali zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa nekoliko puta su probijeni rokovi, a na pojedinim dionicama radovi su odavno zamrli, pogotovo na trasi od Kranjčevićeve do ulice Braće Begić, te početak radova na nadvožnjaku u Velešićima.


Planirana dinamika

Selmir Kovač, direktor Direkcije za puteve Kantona Sarajevo, za “Avaz” je kazao da će nastavak gradnje Prve transverzale započeti nakon sudskog spora s pojedinim vlasnicima.

- Prvi dio Prve transverzale je i dalje predmetom sudskog spora s pojedinim vlasnicima, a radovi na tunelu Kobilja glava i spoju tunela s Prvom transverzalom su u toku i idu svojom dinamikom - rekao je Kovač.

S druge strane, kako je naveo, nakon višemjesečnih radova na izgradnji Devete transverzale, konačno je došla na red i faza asfaltiranja. Inače, Deveta transverzala obuhvata područje s desne strane rijeke Miljacke ka Alipašinom, odnosno dalje ka Centru ili ka Ilidži. Očekuje se da se njenom izgradnjom znatno rastereti pravac ka Buča Potoku i Pofalićima.

Kovač je naveo da na dionici od Devete transverzale do Autoputa A1 radovi teku planiranom dinamikom.


Šteta i Kovač: Od velikog značaja za KS. Vlada KS

- Gradnja Devete transverzale je od velikog značaja za Kanton Sarajevo. Do sada je urađen veliki broj radova, a radovi se izvode fazno prema dobivenim odobrenjima za gradnju. Veći dio radova na dijelu od ulice Džemala Bijedića preko željezničke pruge do spoja s ulicom Safeta Zajko je završen. Na spoju Devete transverzale s Autoputem A1 izgrađeni su potporni zidovi, proširena je saobraćajnica, izvodi se asfaltiranje dionice. Završetak projekta se očekuje u toku sljedeće godine te on ovisi o rješavanju imovinskopravnih odnosa - kazao je Kovač.

Izgradnja Južne longitudinale, koja bi se, prema planu, trebala protezati od parka At mejdan do veze sa zapadnim prilazom gradu i koja se kreće trasom trolejbusa prema naselju Dobrinja, u dužini od 900 metara, započela je u julu 2013. godine.


Sporna zgrada u Grbavičkoj ulici. Avaz

No, i tu je došlo do velikog zastoja.

Veliki problem za spajanje dvije dionice Južne longitudinale trenutno predstavlja zgrada u Grbavičkoj ulici 62-68, na čije se rušenje čeka više od 10 godina da bi se na njenom mjestu izgradio kružni tok. Nadležni još nisu izašli s rješenjem za ovu zgradu i nastavak radova na izgradnji Južne longitudinale.

Kako sada stvari stoje, radovi na nekim saobraćajnicama su intenzivirani, no, sudeći prema dosadašnjoj dinamici, građani će još čekati na moderne puteve i smanjenje saobraćajnih gužvi u glavnom gradu BiH.


Obustavljeni radovi

Izgradnja Pete transverzale obustavljena je prije više od desetljeća zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa, a do sada je izgrađen njen dio od Paromlinske ulice do ulice Džemala Bijedića, odnosno Zmaja od Bosne na Čengić-Vili. Ova transverzala je trebala biti izgrađena od Paromlinske ulice do ulice Safeta Hadžića te da povezuje naselja Kvadrant C30, Čengić-Vilu i Hrasno.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.