SAOPĆENJE

Nastavničko vijeće Druge gimnazije u Sarajevu uputilo protestno pismo

Pismo su adresirali na Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja (IRPO), ustanovu za koju smatraju da nije pružila adekvatan odgovor na krizu

Arhiv

M. O.

jučer

U povodu višesedmičnih prijetnji o postavljenim eksplozivnim napravama u sarajevskim osnovnim i srednjim školama u Kantonu Sarajevo, što je dovelo do ugrožavanja nastavnog procesa, Nastavničko vijeće JU Druga gimnazija u Sarajevu uputilo je protestno pismo. 

Pismo su adresirali na Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja (IRPO), ustanovu za koju smatraju da nije pružila adekvatan odgovor na krizu. 

U pismu se navodi:

- Pristup Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja koji se u "rješavanju situacije" oslanja na ankete upućene roditeljima, ne samo da je potpuno neprikladan, nego i uvredljiv za sve uključene strane. Ankete, kao instrument u ovakvom kontekstu, nisu ni približno dovoljne za rješavanje ključnih problema s kojima se suočavamo, dok istovremeno od roditelja i škola prave suprostavljene strane u sukobu. Pitanja koja više podsjećaju na inspekcijske provjere rada nastavnika i škola neprihvatljivo svaljuju odgovornost na nas, umjesto da se IRPO posveti stvarnim, sistemskim problemima koji su uzrok ove krize. Osim toga, ankete osim što su uvredljive prirode su nestručno osmišljene, pa tako za roditelje nude višestruke odgovore, što nije slučaj u nastavničkoj anketi, dok su pitanja u anketi za roditelje postavljana vrlo sugestivno, te se od njih traži da procjenjuju rad nastavnika, za šta nisu kvalifikovani. Ovaj pristup ne doprinosi rješenju problema, naprotiv, povećava pritisak na školu, nastavnike i roditelje koji su već suočeni s izuzetno teškim okolnostima.

Kriza se neće riješiti anketama, poručili su

U pismu Nastavničko vijeće Druge gimnazije dalje navodi:

- Krizna situacija u kojoj se obrazovni sistem KS nalazi neće se riješiti anketama, niti bilo kakvim administrativnim mjerama koje ne adresiraju stvarne uzroke problema. U periodu u kojem je obrazovanje u KS pretrpjelo ogroman udarac, nismo dobili nikakvu konkretnu podršku od IRPO-a, pogotovo ne u obliku jasnih uputa koje bi nam omogućile efikasan odgovor na izazove. Ovaj nedostatak podrške dodatno otežava naš rad, dok nadležni uporno izbjegavaju uputiti problem relevantnim institucijama odgovornim za njegovo rješavanje na širem, institucionalnom nivou.

Vrijedi posebno naglasiti da su nastavnici i uprave škola uložili nadljudske napore da prevaziđu ovu situaciju, često izlazeći izvan opisa posla kako bi barem donekle ublažili nastalu krizu. Sve to vrijeme, IRPO nije poduzimao ništa značajno - barem ništa što bi doprinijelo konkretnom rješavanju problema i stvaranju sigurnog okruženja za obrazovni proces – naveli su.

Umjesto da preuzme odgovornost, Institut se postavlja u ulogu inspekcije, navodi se

- Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja (IRPO) se postavlja u ulogu inspekcije, umjesto da preuzme odgovornost - navodi se u pismu.

- Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS, kako sami sebe opisuju na Faceook-u, trebao bi biti "profesionalan, inovativan i kreativan Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja KS, savjetodavno, edukativno i koordinaciono tijelo koje pokreće i usmjerava rast i razvoj odgojno-obrazovnog sistema u KS." Nažalost, u ovoj situaciji Institut se postavlja u inspektorsku poziciju umjesto da preuzme odgovornost i pruži podršku, čime dodatno destabilizira ionako složenu situaciju. Ovim putem zahtjevamo od nadležnih institucija da hitno poduzmu konkretne mjere koje će osigurati sigurnost i stabilnost u našim školama, te da prestanu prebacivati odgovornost na nastavnike, učenike i roditelje. Institut mora preuzeti odgovornost i osigurati stvarne, funkcionalne smjernice koje će unaprijediti odgojno-obrazovni proces i pomoći školama da odgovore na izazove s kojima su suočene. - zaključuje se u protestnom pismu Nastavničkog vijeća JU Druga gimnazija u Sarajevu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.