Iako je još uvijek ljeto i zima je relativno daleko, donosimo jednu zanimljivu temu o grijanju motora prije nego što krenete u vožnju. Da li je ono zaista potrebno i hoće li zaista grijanje motora oštetiti cilindre vašeg automobila? Velika većina ljudi tokom zimskih mjeseci i temperatura ispod nule, prije nego što krene ujutro na posao upali svoj auto dijelom zbog zagrijavanja motora, a dijelom zbog zagrijavanja kabine, odmrzavanja stakala itd. Džejson Fenske, Youtuber s kanala "Engineering Explained" tvrdi da je zagrijavanje motora prije vožnje glupost i da ovako nešto treba izbjegavati ako ne želite da se cilindri motora oštete.
Fenske je inače po zanimanju inžinjer mašinstva i ima seriju objavljenih videa u kojima na više manje uspješan način objašnjava način funkcionisanja automobila. On svoj stav objašnjava sporijim isparavanjem goriva pri manjim temperaturama što dovodi do toga da ECU automobila dodaje više goriva u mješavinu kako bi se motor što prije zagrijao. Međutim, Fenske tu vidi problem. Velika količina goriva u cilindru dovodi do ispiranja zida cilindra što može da dovede do njegovog oštećenja.
Ovaj problematični proces se događa samo onda kad je automobil hladan, a prestaje nakon što se zagrije na nekoliko stepeni celzija. Prema tvrdnjama, ulje servo volana će se isto tako brže zagrijati ako cirkulira kroz sistema, a čekanje nekoliko minuta da se zagrije i ne micanje volana ne pridonosi zagrijavanju. Sljedeći savjet nekih "stručnjaka" za novopečene vozače i one koji nisu prekaljeni majstori tehnike je taj da motor ne opterećujete prevelikim gasom sve dok ne postigne radnu temperaturu jer ako to činite motor izlažete velikom stresu.
Dakle, treba pričekati maksimalno 30-tak sekundi prije kretanja, ali ne i cijelu vječnost. Praksa grijanja motora seže u 80-te godine kad je većina automobila imala karburator, ali razvojem električnog ubrizgavanja goriva dugo zagrijavanje motora više nije neophodno.
Sa druge strane, neki od "stručnjaka" tvrde da je zagrijavanje motora potrebno, ali opet ne pretjerano jer ulje pri niskim temperaturama ima drugačija svojstva nego što ima kad je zagrijano, a motor prema njima u vremenu ne zagrijanog ulja gotovo radi bez podmazivanja. Razlog tome je pumpa ulja koja ima problem pumpanja zbog velike gustoće pa ne može raditi onako kako bi trebala. Dakle, na kraju krajeva zagrijavati motor da, ali ne predugo.