Trgovine su vrlo pametno osmišljene kako bi privukle ljude da tu i tamo potroše nešto više.
Jedna čokoladica ili skuplja marka tjestenine u tom trenutku možda neće naštetiti vašem bankovnom računu, ali, ako ste u stalnom iskušenju i uvijek popuštate, vaš će novčanik patiti.
Zato je Ričard Prajs (Richard Price), stručnjak za uštedu novca i direktor online supermarketa, podijelio trikove kojima vas veliki supermarketi suptilno pokušavaju natjerati da potrošite malo više u njihovim trgovinama, ali i kako im se oduprijeti, prenosi ''Metro''.
Slatkiši na blagajnama
Većina nas je primijetila da se na blagajnama uvijek nalaze raznorazne čokoladice i slatkiši. Oni se tamo nalaze jer je ljudima jako primamljivo uzimati neku poslasticu u posljednji tren.
- Pokušajte koristiti samoposlužne blagajne koje imaju brže vrijeme naplate ili postavite sebi izazov da ne kupujete ništa na blagajnama - preporučio je Ričard.
Mirisni predmeti sprijeda
Ovaj mali trik služi kako bi usrećio vaša osjetila čim uđete u trgovinu.
- To će pokrenuti vaše žlijezde slinovnice, čineći vas sklonijima impulsivnoj kupnji. Svakako jedite prije kupovine jer ćete tako izbjeći kupnju bilo čega zbog gladi - kaže Ričard.
Prethodno narezano povrće i voće
Ne samo da često jedemo očima već i kupujemo njima.
- Prethodno narezana hrana izgleda tako privlačno, sa svojim šarenim pakiranjem i uštedom vremena koju nam pruža. Međutim, kada vidite već narezane proizvode, razmislite o razlici u cijeni i još jednom provjerite jer su obično skuplji - dodaje Ričard.
Velika kolica
Da, kolica za kupnju su s godinama narasla. Ričard kaže:
- Što su veća kolica, vjerovatnije je da ćete na kraju potrošiti više, pa se umjesto toga pokušajte držati ručne korpe. Istraživanje je otkrilo da, kada se veličina korpe udvostruči, potrošači kupuju 40 posto više.
Skrivanje jaja
Ne, to nije samo nešto što roditelji rade za svoju djecu za Uskrs, trgovine hranom imaju tendenciju stavljati jaja na čudna mjesta kako biste ih tražili po prolazima.
- Kako biste izbjegli kupovinu nepotrebnih stvari u raznim prolazima, napravite popis prije kupovine i ne kupujte ništa drugo čak ni kad tražite druge proizvode - preporučio je stručnjak.
Skuplji proizvodi u nivou očiju
Da biste pronašli jeftinije alternative nekih proizvoda, pokušajte pogledati samo malo više ili niže. Ričard dodaje:
- Artikli koji se nalaze u nivou očiju na policama obično su skuplji proizvodi poznatih robnih marki, a to su proizvodi koje supermarketi žele da kupite. Provjerite donje police za slične artikle koji imaju niže cijene i manje marže.
Spora muzika
- Jeste li se ikada zapitali zašto u trgovinama često sviraju opuštajuće pjesme?
- Supermarketi imaju tendenciju puštati sporiju muziku kako bi se stvorila mirna atmosfera u kojoj nema žurbe i koja vas ostavlja u trgovini puno duže. Kako ne bi pali pod utjecaj opuštajuće melodije, postavite sebi vremensko ograničenje prije odlaska u kupovinu - savjetuje Ričard, piše Večernji.