NIJE SLUČAJNOST

Jeste li primijetili da većina fast food restorana ima crveni i žuti logo: Evo zašto

Naime, ove privlačne nijanse pomažu namamiti kupce na vrata

Prevladavaju iste boje. Pixnio

M. Z.

16.7.2023

Većina fast food restorana zapravo ima poprilično sličnu hranu. No, nisu im zajednički samo jelovnici prepuni hamburgera već i sve kompanije imaju slične sheme boja. Kako piše Mirror, to je potaknulo jednog korisnika Reddita na pitanje: "Zašto restorani brze hrane dijele iste sheme boja - crvenu, žutu i bijelu? Sinoć sam se vozio i prošao pokraj njih nekoliko i tako shvatio da mnoge kompanije brze hrane dijele iste kombinacije boja sa svojim logotipovima. Zašto je to tako?"

Privlačne nijanse

Međutim, prema psihologinji i vodećoj stručnjakinji za boje Karen haler (Haller), to nije samo slučajnost. Ona tvrdi da ove privlačne nijanse pomažu namamiti kupce na vrata, a da oni toga nisu ni svjesni. Prema objavi podijeljenoj na Kareninoj službenoj web-stranici za savjetovanje o ponašanju, "raspoloženje koje ova kombinacija boja emitira savršeno je za njihovo ciljano tržište". Udubljujući se u nauku iza ovoga, Karen je napisala: "Gledajući pozitivne psihološke kvalitete crvene i žute boje u odnosu na industriju brze hrane, crvena izaziva stimulaciju, apetit, glad, ona privlači pažnju. Žuta izaziva osjećaje sreće i druželjubivosti. Kada kombinirate crvenu i žutu, radi se o brzini i hitrosti. Uđite, jedite i opet izađite."

Dodala je da je žuta također najvidljivija boja na dnevnom svjetlu, zbog čega se McDonald's M može vidjeti iz velike udaljenosti. Jezik boja prenosi se mozgu brže nego riječi ili oblici jer djeluju direkno na naše osjećaje i emocije. 

Promijenio boje

Karen se dotakla toga zašto je upravo McDonald's u posljednje vrijeme promijenio brojne boje poslovnica u zelenu, koja umjesto toga "izaziva osjećaje prirode i ekološki prihvatljivog". Ona kaže da pruža opušteniji i manje užurbani osjećaj, na način koji Karen upoređuje sa Starbucksom.

Zadivljen ovim otkrićem, jedan je korisnik rekao: "Je li to razlog zašto mi krene slina na usta svaki put kad vidim pizzu?" Drugi korisnik je dodao: "Bez šale, tjera me da žudim za krompirićima i kečapom. Kad stignem tamo, mislim da bih mogao uzeti McDouble i sendvič s piletinom da sve to isperem." Treći korisnik je rekao: "Svaki dan naučiš nešto novo."

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.