NAUKA

Ko će prvi “ubiti” smartfone?

Avaz.ba

23.7.2017

Možda niste toga svjesni, ali svedoci smo vrlo ranih faza bitke koja će odlučiti ko će dominirati narednom fazom razvoja računarstva. Apple i Google trenutno dominiraju tržištem pametnih telefona, ali to ne znači da će tu poziciju zadržati kada se u areni pojave potpuno nove platforme, poput onih za proširenu i virtuelnu stvarnost.

Amazon, Microsoft i Facebook morali su 's klupe' da posmatraju uspon i širenje pametnih telefona. Očekuje se, međutim, da neće sjediti skrštenih ruku i propustiti prilike koje nude nove tehnologije. Štaviše, jedva će dočekati priliku da dokrajče konkurenciju.

Svaka velika tehnološka promjena donosi velike prilike nekolicini preduzetnika koji je primijete na vrijeme.

Apple je danas bogatija kompanija od IBM-a, koji je do sedamdesetih bio nedodirljivi kralj mainframe računara.

Microsoft se našao u poziciji sličnoj IBM-ovoj, nakon što nije sasvim dobro razumio pun potencijal pametnih telefona. Uspavani džin se probudio tek nakon što su Apple i Google već zagospodarili tim tržištem.

Amazonova Alexa prvenstveno se smatra digitalnom ličnom pomoćnicom, ali ona već zadire u domen proširene stvarnosti. Microsoft je razvio sopstvene hologramske naočare HoloLens, a Facebook i Snapchat ih ugrađuje direktno u kamere. Ko god izašao kao pobjednik, sigurno je da će nova platforma uraditi smartfonu ono što su lični računari uradili mainframe računarima: potisnuti ih na marginu.

Apple i Google su toga i te kako svjesni, pa 'jabučari', piše Business Insider, razvijaju ARkit, sistem za ugradnju proširene stvarnosti u aplikacije za iPhone, koje će koristiti kameru tog mobilnog telefona. Ako ikad odluče da izbace pametne naočale, imat će osnovu za aplikacije i uređaj koji može da ih podržava.

Google na razvoju platforme za proširenu stvarnost radi u okviru nekoliko projekata, među kojima je i Tango. Kompanija je već svijetu ponudila pametne naočalw, doduše bezuspješno. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.