Iz Spotifaja su se pohvalili brojem pretplatnika njihovog muzičkog servisa koji je u posljednjem kvartalu porastao za 14 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije. Prema tim podacima, broj premium pretplatnika Spotifaja porastao je na 205 miliona, što je prvi put da je broj pretplatnika nekog muzičkog servisa premašio 200 miliona.
Osim broja pretplatnika, porastao je i broj mjesečnih aktivnih korisnika, koji je krajem godine iznosio je 489 miliona.
Otkaz za 600 ljudi
Te su brojke bolje u odnosu na ranija očekivanja iz kompanije te su tijekom trećeg kvartala najavili brojke od 479 miliona mjesečno aktivnih korisnika i 202 miliona pretplatnika.
Uprkos brojkama boljim od očekivanja, Spotifaj je nedavno najavio otkaze za oko šest posto zaposlenih, odnosno nešto manje od njih 600.
Na The Vergeu naglašavaju kako je, iako su te brojke u plusu, Spotifaj posljednji kvartal ostvario gubitak od 231 milion eura, pri čemu treba napomenuti kako je sličan gubitak zabilježen i u ranijim kvartalima jer je Spotifaj i dalje u fazi u kojoj prioritet stavljaju na rast kompanije, a ne na profit.
Pretplata iznosi 4,55 eura
Prosječna zarada po premium pretplatniku iznosi 4,55 eura, što je godišnje povećanje od 3 posto, to je ipak manje u odnosu na raniji kvartal kada je ta brojka iznosila 4,63 eura.
Što se konkurencije Spotifaja tiče, podaci koje možemo pronaći na internetu pokazuju da Apple Music, Amazonov muzičkog servis, kao i YouTube Music imaju manje od 100 miliona pretplatnika tako da je švedska kompanija i dalje lider na ovom tržištu.