Prema izvještaju RIAA asocijacije, prvi put od 1987. godine, prodaja gramofonskih ploča je premašila kompakt-diskove u protekloj godini.
Teško je reći da li su kolekcionari ti koji su najzaslužniji za ovo dostignuće, ali sumnjamo da se proizvođači analogne muzike žale, pogotovo kada uzmemo da su ploče prodate u 41 milion, a CD-ovi u 33 miliona primjeraka.
Duplo više novca potrošeno na ploče
Razlika je još značajnija ukoliko stanje posmatramo iz finansijske perspektive. Prošle godine, potrošači su potrošili 482,6 miliona na kompakt-diskove, što je više nego duplo manje u odnosu na 1,2 milijarde dolara za ploče.
Iako potražnja za muzikom na kompakt-diskovima opada, to ne znači da se isto može reći za popularnost digitalnog zvuka. Ukoliko se sagledaju svi formati konzumiranja digitalne muzike, ukupni prihodi su skočili 6 posto u 2022. godini, na 15,9 milijardi dolara, što je oko 92,3 posto udjela tržišta.
Striming servisi dominiraju
Striming servisi su prihodovali 10 milijardi dolara prošle godine, a YouTube i servisi zasnovani na reklama su donijeli još 1,8 milijardi dolara.
- Sve u svemu, 2022. je bila impresivna godina kada je rast u pitanju, nakon decenije rastuće popularnosti striminga na muzičkoj sceni - kaže Mič Glejzer, izvršni direktor RIAA asocijacije.
U međuvremenu, preuzimanje muzike nastavlja da gubi na popularnosti. Tokom prošle godine, ovaj vid konzumiranja muzike je ostvario prihode od 495 miliona dolara, što je pad od 20 posto, odnosno od 84 posto u odnosu na vrhunac koji se desio 2012. godine.