Američka Federalna uprava za civilno zrakoplovstvo (Federal Aviation Administration – FAA) objavila je set smjernica i koraka koje bi institucije u SAD trebale da primijene kako bi se u zemlji mogle sigurno koristiti letjelice tzv. napredne aviomobilnosti.
Manji avioni
Mada naziv zvuči veoma komplicirano, zapravo se radi o manjim avionima veličine helikoptera koji umjesto klasičnog, fosilnog kerozina koriste "čistiju" električnu energiju. Njihova popularnost je u prethodnih nekoliko godina naglo porasla te je FAA započela regulaciju i ovog segmenta aviosaobraćaja.
U sklopu plana Innovate28 američka administracija planira da, u saradnji s drugim zrakoplovnim, energentskim i sigurnosnim akterima u SAD u potpunosti uredi ovu oblast do 2028. godine. Na zvaničnom sajtu FAA se navodi da će se prilikom korištenja naprednih letjelica težiti korištenju već postojeće infrastrukture i protokola, ali će određenih promjena ipak biti.
"Električni trotineti" u zraku
Inovacije u industriji su oduvijek predstavljale svojevrsni problem za regulatorna tijela. Sjetimo se samo električnih trotineta koji su se veoma brzo "razmnožili" i počeli da zuje između ljudi na trotoarima, kvareći spokoj prisutnih pješaka. Vlastima, kako domaćim tako i stranim, bilo je potrebno dugo vremena da reguliraju upotrebu električnih trotineta i sklone ih na biciklističke staze.
Avione za naprednu aviomobilnost možemo posmatrati kao leteće trotinete - oni su nešto novo, malo, uzbudljivo, ali i potencijalno opasno. Ovoga puta imamo sreće jer su zrakoplovne vlasti, odnosno FAA, počele da se bave ovom tematikom te se nadamo da nam napredne letjelice neće doći glave - ali bukvalno.
Glavne oblasti koje FAA želi da regulira su operacije samih letjelica i infrastruktura za njihovu upotrebu. Uprava za civilno zrakoplovstvo je u najnovijem setu smjernica propisala da će ovi napredni avioni moći da lete na maksimalno 4.000 stopa (oko 1.200 metara) nadmorske visine u urbanim sredinama, kao i da će piloti koristiti pravila vizuelnog letenja (VFR), odnosno da će se tokom leta oslanjati na svoja čula, a ne na instrumente.