Nedavna studija pokazala je da se električna vozila (EV), koja se često smatraju budućnošću prijevoza, suočavaju s otporom kod nekih muškaraca koji ih povezuju s prijetnjom njihovoj muškosti.
Dr. Majkl Parent (Michael), naučnik s Univerziteta Teksas u Ostinu, otkriva da muškarci kojima je prioritet pridržavanje tradicionalnih ideala muškosti imaju tendenciju negativno gledati na električne automobile. Ti pojedinci doživljavaju benzinska vozila visokih performansi kao simbol svoje muškosti, što predstavlja neočekivani izazov u borbi protiv klimatskih promjena.
Dr. Parent istaknuo je važnost rješavanja ovog problema.
- To ne bi bio glavni pokretač klimatskih promjena, ali je još jedna stvar koja se može spriječiti i koja pridodaje hrpi problema povezanih s klimom - smatra dr. Parent.
Povezano s raznim negativnim ponašanjima
Sugerira i da je rješavanje ovog problema kroz obrazovanje, kako bi se dovele u pitanje tradicionalne norme rodnih uloga, zapravo ključno, budući da je povezano s raznim negativnim ponašanjima, uključujući seksizam, homofobiju i agresiju.
U istraživanju je dr. Parent ispitao koncept "muževne kontingencije" među 400 muškaraca u SAD. Muškost se odnosi na mjeru u kojoj pojedinac svoju vlastitu vrijednost izvlači iz prilagodbe kulturnim standardima muškosti, kao što su čvrstoća, status i antiženstvenost. Učesnici su zamoljeni da se slože ili ne slože s izjavama poput „Ne mogu poštovati sebe ako ne živim u skladu s onim što znači biti 'pravi muškarac'“.
Veza između odluke o kupnji i identiteta
Studija je upoređivala odgovore učesnika s njihovim navikama i stavovima pri kupnji automobila, fokusirajući se na njihove preferencije za vozila na plin/dizel, hibridna ili električna vozila. Iznenađujuće, gotovo 40 posto muškaraca ocijenilo je električna vozila kao najmanje privlačnu opciju, a mnogi od njih zastupali su tradicionalne poglede na muškost.
Rezultati studije ističu da na odluke potrošača o kupnji utječe način na koji ti izbori odražavaju osobni identitet. Dok su prethodna istraživanja sugerirala da bi se električna vozila mogla svidjeti muškarcima zbog njihovog brzog ubrzanja i tehnoloških inovacija, studija je otkrila da je prihvatanje muškosti povezano sa smanjenom sklonošću električnim vozilima.