Ilon Mask (Elon Musk) je društvenu mrežu Twitter preoblikovao u X, donoseći brojne izmjene koje su značajno utjecale na sistem verifikacije naloga poznat po svojim plavim kvačicama. Ova promjena dovela je, međutim, do potencijalno ozbiljnih posljedica za korisnike, pokazuje najnovija analiza kompanije za cyber sigurnost Kaspersky.
Ranjiv sistem
Ne tako davno plava kvačica na Twitteru značila je da se radi o verifikovanom nalogu, što je korisnicima davalo osjećaj povjerenja. Međutim, otkako je Twitter postao X i uveo opciju za kupovinu plave kvačice kao dio X Premium pretplate, ovaj sistem je postao ranjiv na zloupotrebu.
Prevaranti su prepoznali ovu slabost i koriste je kako bi tragali za korisnicima koji javno izražavaju svoje nezadovoljstvo prema uslugama raznih kompanija. Počevši od komunikacije na X-u, prevaranti kasnije prelaze na privatne mesindžere ili pozive kako bi izvukli osjetljive finansijske informacije od korisnika, piše Telegraf.rs.
Nažalost, primjeri ovakvih prevara nisu rijetkost. Naprimjer, korisnik koji se žalio na Booking.com zbog kašnjenja povrata novca kontaktiran je putem naloga koji je izgledao kao zvaničan nalog podrške kompanije. Prevaranti su ga potom preusmjerili na WhatsApp i obećali povrat novca preko "partnera", tražeći od njega da preuzme određenu aplikaciju. Iako je korisnik posumnjao na vrijeme i izbjegao prevaru, nisu svi te sreće.
Dodatna provjera
I sama struktura novih oznaka na X-u stvara konfuziju. Osim plavih kvačica, uvedene su i zlatne i sive oznake s potpuno drugačijim značenjima. Naprimjer, zlatne oznake označavaju naloge kompanija, ali i dalje postoji mnogo neslaganja i nesklada u vezi s time koji nalozi su povezani s kojom kompanijom.
Zbog ovih komplikacija ne postoji jednostavan način da se utvrdi autentičnost naloga na X-u. Stručnjaci preporučuju dodatnu provjeru i oprez pri dijeljenju ličnih i finansijskih informacija.