OTKRIVENO NA SUĐENJU

Google je potrošio 26 milijardi dolara da sakrije ovo podešavanje telefona od vas

Većina korisnika ne razmišlja puno o funkciji pretrage na svojim uređajima, niti o tome kako je Google postao podrazumijevani izbor

Ovaj nedostatak svijesti kod potrošača omogućava Googleu da zadrži dominantnu poziciju na tržištu pretraživača. Facebook

E. Ag.

10.11.2023

Otkriveno je da je Google u 2021. godini potrošio zapanjujuće 26,3 milijarde dolara plaćajući kompanijama kao što su Apple i Samsung, kako bi se jedno ključno podešavanje držalo podalje od očiju korisnika. Radi se o podešavanju podrazumijevanog pretraživača na mobilnim telefonima, što je ključan faktor u kontroli praćenja lokacije korisnika i njihovih pretraživanja na internetu.

Podrazumijevani izbor

Pitanje je jednostavno - zašto Google ulaže tolike sume novca kako bi ostao zadati pretraživač na uređajima? Odgovor leži u moći podrazumijevanih podešavanja i kako ona utječu na naše izbore, često bez našeg znanja, piše Telegraf.rs.

Većina korisnika ne razmišlja puno o funkciji pretrage na svojim uređajima, niti o tome kako je Google postao podrazumijevani izbor. Ovaj nedostatak svijesti omogućava Googleu da zadrži dominantnu poziciju na tržištu pretraživača, često ograničavajući vidljivost alternativnih pretraživača kao što su Bing, DuckDuckGo ili drugi koji nude veću privatnost ili različite funkcije.

Vjerovatno niste ni znali da možete promijeniti podrazumijevani pretraživač na vašem telefonu.

Ova praksa došla je pod lupu američkih vlasti, a suđenje protiv Googlea u Vašingtonu otkriva kako ovi sporazumi ograničavaju konkurenciju i izbor potrošača. Google, prema navodima iz suđenja, zahtijeva od partnera da ga učine podrazumijevanim pretraživačem, a u nekim slučajevima i da ne ponude izbor prilikom podešavanja uređaja.

Pravo izbora

S obzirom na njihovu praksu prekomjernog prikupljanja podataka, ovo može biti rizik za prava korisnika. Pored toga, nedostatak konkurencije može dovesti do pogoršanja kvaliteta samih rezultata pretrage, sa stranicama preplavljenim oglasima i informacijama iz Googleovih servisa, piše Washington Post.

Mnogi će reći da je Google najbolji i zato je tu gdje jeste, iako je to možda činjenica, važno je naglasiti da korisnici treba sami da imaju pravo izbora. Google je podrazumijevani pretraživač na mnogim uređajima, ali potrošači bi trebalo da budu svjesni alternativa i imaju slobodu da biraju prema sopstvenim preferencijama i potrebama za privatnošću.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.