Google je objavio da će započeti testiranje nove značajke na svom pregledniku Chrome, kao dio plana za zabranu kolačića koje oglašivači koriste u praćenju potrošača.
Od 4. januara
Google je spreman 4. januara uvesti značajku pod nazivom “Zaštita od praćenja” za jedan posto Chromeovih korisnika na globalnom nivou, koja će, prema zadanim postavkama, ograničiti praćenje između stranica.
Google planira potpuno ukinuti korištenje kolačića trećih strana za korisnike u drugoj polovini 2024. godine. To izaziva zabrinutost zbog pitanja kršenja pravila tržišnog takmičenja, na što je upozorila britanska Uprava za tržišno takmičenje i tržišta (CMA).
CMA istražuje Googleov plan da ukine podršku za neke kolačiće u Chromu jer regulator strahuje da bi to moglo ometati konkurenciju u digitalnom oglašavanju, ali i nadzoru najvećeg segmenta zarađivanja novca – oglašavanja.
Kolačići su datoteke koje omogućuju web-stranicama i oglašivačima identifikaciju web-surfera i praćenje njihovih navika i sklonosti za robama i uslugama.
Evropska povjerenica za zaštitu tržišnog takmičenja Margret Vestiger (Margrethe Vestager) u junu je naglasila da će se istrage agencije o Googleovom uvođenju alata za blokiranje kolačića trećih strana – u sklopu kompanije inicijative “Privacy Sandbox” – nastaviti.
Gubitak kolačića
Oglašivači pak smatraju da će gubitak kolačića u najpopularnijem pregledniku na svijetu ograničiti njihovu mogućnost prikupljanja informacija u personalizaciji oglasa i učiniti ih ovisnima o Googleovim korisničkim bazama podataka.