DIGITALNI SVIJET

Povećavaju li AI modeli nerealne standarde ženske ljepote

Žene čija su lica i tijela toliko besprijekorna da nikako ne mogu biti stvarne, poručila Peter

Fit Aitana. Instagram

M. Z.

19.12.2023

Digitalni, nestvarni ženski modeli koje je stvorila umjetna inteligencija su sve učestaliji, što je mnogima povod za analizu i kritiku o stereotipnom predstavljanju žene u još jednoj sferi.

Poljuljano samopouzdanje

Olivija Peter (Olivia Petter), novinarka koja je specijalizirana za teme međuljudskih odnosa, modu, pop kulturu i nasilja nad ženama, nedavno je u članku za britanski Independent pisala o ženama koje je stvorila umjetna inteligencija, a čija su lica i tijela toliko besprijekorna da nikako ne mogu biti stvarne, no ipak uspijevaju poljuljati samopouzdanje brojnih žena.

- Nisu li standardi ljepote na društvenim mrežama već dovoljno nerealni? Uzmite u obzir sve filtere za uređivanje, koji su povijesno bili kritizirani zbog promoviranja plastične hirurgije naprimjer, i neograničeno podešavanje lica koje se događa na Instagramu kako bi se promijenila lica i tijela ljudi. Sada se moramo boriti i s potpuno proizvedenom ljepotom - kaže Peter.

Skrenula je pažnju, međutim, da savršena online žena nije stvarna, iako brojni efekti utječu na to da djeluje kao da jest. Prvo se osvrnula na Aitanu Lopez, influensericu s više od 215.000 pratilaca na Instagramu koju je generirala umjetna inteligencija. Fit Aitana, kako je zovu, objavljuje lifestyle sadržaje, poput svojih fotografija u Victoria's Secret odjevnim kombinacijama.

Njen kreator je španska kompanija “The Clueless”, a prvobitna namjera ovog izuma bila je maksimiziranje potencijala zarade i smanjenje nekog oblika gubljenja vremena koje se događa sa stvarnim influenserima.

Željeli izbjeći ego

- Učinili smo to kako bismo mogli bolje zarađivati i ne ovisiti o drugim ljudima koji imaju ego, koji imaju manije ili koji samo žele zaraditi puno novca pozirajući - rekao je osnivač agencije Ruben Kruz (Cruz), istaknuvši da Lopez već sad kompaniji donosi više od 10.000 dolara mjesečno.

Lopez, pak, nije prva AI influenserica koja je stupila na scenu. Među istaknutijim je i Lil Mikuela (Miquela), malo manje nalik čovjeku, koja je nastala 2016. godine i danas ima 2,7 miliona pratilaca na Instagramu, gdje objavljuje niz oglasa i muziku. Zatim, Šudu Gram (Shudu), digitalni model baziran na Barbie lutki Princeze Afrike.

Najnoviji stereotipni proizvod je AI pjevačica Ana Indijana (Anna Indiana), čiji je prvi singl ''Betrayed by This Town'' bio ismijavan na internetu. Indijana također podsjeća na pravu osobu, sa svim načelima konvencionalne ljepote: pune usne, čista koža, proporcionalne i oštrije crte lica. Upravo zato je novinarka Peter izrazila svoju zabrinutost, navodeći da sve od navedenog ne donosi ništa dobro ženama.

Društvena uvjetovanja

- Nakon godina pokušaja da se odviknemo od društvenih uvjetovanosti, koje smo svi internalizirali, one koje promiču jedinstvenu vrstu ljepote i ocrnjuju one koji se ne slažu, evo nas, moramo vidjeti kako se iznova idolizira.

Žene čija su lica i tijela toliko besprijekorna da nikako ne mogu biti stvarne. Pa ipak, ovjekovječuju sliku kojoj bismo svi trebali težiti tako što ih slijedimo ili kupujemo proizvode koje promoviraju - ustvrdila je Peter, piše Index.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.