RAZVOJ NOVE GENERACIJE

NASA i Boeing pokazali kako će izgledati X-66: Ekološki prihvatljiv avion

Prepoznatljiv dizajn krila, koji je poboljšao aerodinamičke performanse pri velikim brzinama

Boeing X-66. Instagram

E. Ag.

12.3.2024

NASA i Boeing pokazali su kako će izgledati avion X-66. X-66 je eksperimentalni avion dizajniran da pomogne Sjedinjenim Državama da postignu nulte emisije iz zrakoplovstva do 2050. godine. Zrakoplov, koji je dio NASA-inog programa Sustainable Flight Demonstrator, dizajniran je kao pionir u novom napretku ekološki prihvatljivih zrakoplovnih tehnologija.

Tanka krila

Najnovija slika Boeingovog X-66 pokazuje njegove karakteristične značajke, uključujući ultradugačka i tanka krila stabilizirana dijagonalnim podupiračima, dizajn poznat kao koncept Transonic Truss-Braced Wing.

Prema NASA-i, ova inovativna konfiguracija, u kombinaciji s poboljšanjima u pogonskim sistemima i materijalima, potencijalno bi mogla smanjiti potrošnju goriva za 30 posto i smanjiti emisije u poređenju s trenutnim modelima aviona.

U sklopu projekta Sustainable Flight Demonstrator, Boeing i NASA sarađivat će na izradi, testiranju i letu demonstracijske letjelice X-66. Ova inicijativa ima za cilj pružiti informacije za razvoj nove generacije ekološki prihvatljivijih jednoprolaznih aviona koje naširoko koriste putnički zračni prijevoznici diljem svijeta.

Boeing je već preselio MD-90, koji će biti osnova za X-66, u svoju tvornicu u Palmdaleu u Kaliforniji, gdje se trenutno modificira. Projekt X-66 dio je NASA-inog šireg programa Sustainable Flight National Partnership, čiji je cilj pomoći zaštiti okoliša, potaknuti ekonomski rast i uvesti inovacije u zračni prijevoz.

Koristeći najsavremeniju tehnologiju i istraživanje, NASA i Boeing se nadaju da će riješiti izazove zaštite okoliša u zrakoplovnoj industriji, istovremeno unapređujući mogućnosti budućih zrakoplova, piše Rootnation.hr. 

Boeing, NASA i razni istraživački instituti sarađivali su na razvoju X-66. Opsežna ispitivanja u zračnom tunelu u NASA-inom istraživačkom centru Ames dovela su do razvoja prepoznatljivog dizajna krila aviona, koji je poboljšao aerodinamičke performanse pri velikim brzinama.

Prethodno je NASA-in administrator Bil Nelson izrazio predanost agencije razvoju zrakoplovstva i rješavanju klimatskih problema. Rekao je da će X-66 "pomoći u oblikovanju budućnosti zrakoplovstva, nove ere u kojoj su zrakoplovi ekološki prihvatljiviji, čišći i tiši, te će stvoriti nove prilike i za putnike i za američku industriju".

Smanjenje emisija 

Kao što je već rečeno, glavna svrha X-66 je podržati SAD u postizanju nulte emisije stakleničkih plinova u zrakoplovstvu, što je u skladu s ciljevima navedenim u Akcijskom planu za klimatske promjene američkog zrakoplovstva. Ova letjelica značajan je korak prema smanjenju emisija u zrakoplovstvu, čiji je cilj postizanje nulte emisije do 2050. godine.

Integriranjem Transonic Truss-Braced Wing konfiguracije s napretkom u pogonu, materijalima i arhitekturi sistema, X-66A ima za cilj postići značajno smanjenje potrošnje goriva i emisije od 30 posto u poređenju s postojećim vodećim modelima aviona.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.