NASA i Boeing pokazali su kako će izgledati avion X-66. X-66 je eksperimentalni avion dizajniran da pomogne Sjedinjenim Državama da postignu nulte emisije iz zrakoplovstva do 2050. godine. Zrakoplov, koji je dio NASA-inog programa Sustainable Flight Demonstrator, dizajniran je kao pionir u novom napretku ekološki prihvatljivih zrakoplovnih tehnologija.
Tanka krila
Najnovija slika Boeingovog X-66 pokazuje njegove karakteristične značajke, uključujući ultradugačka i tanka krila stabilizirana dijagonalnim podupiračima, dizajn poznat kao koncept Transonic Truss-Braced Wing.
Prema NASA-i, ova inovativna konfiguracija, u kombinaciji s poboljšanjima u pogonskim sistemima i materijalima, potencijalno bi mogla smanjiti potrošnju goriva za 30 posto i smanjiti emisije u poređenju s trenutnim modelima aviona.
U sklopu projekta Sustainable Flight Demonstrator, Boeing i NASA sarađivat će na izradi, testiranju i letu demonstracijske letjelice X-66. Ova inicijativa ima za cilj pružiti informacije za razvoj nove generacije ekološki prihvatljivijih jednoprolaznih aviona koje naširoko koriste putnički zračni prijevoznici diljem svijeta.
Boeing je već preselio MD-90, koji će biti osnova za X-66, u svoju tvornicu u Palmdaleu u Kaliforniji, gdje se trenutno modificira. Projekt X-66 dio je NASA-inog šireg programa Sustainable Flight National Partnership, čiji je cilj pomoći zaštiti okoliša, potaknuti ekonomski rast i uvesti inovacije u zračni prijevoz.
Koristeći najsavremeniju tehnologiju i istraživanje, NASA i Boeing se nadaju da će riješiti izazove zaštite okoliša u zrakoplovnoj industriji, istovremeno unapređujući mogućnosti budućih zrakoplova, piše Rootnation.hr.
Boeing, NASA i razni istraživački instituti sarađivali su na razvoju X-66. Opsežna ispitivanja u zračnom tunelu u NASA-inom istraživačkom centru Ames dovela su do razvoja prepoznatljivog dizajna krila aviona, koji je poboljšao aerodinamičke performanse pri velikim brzinama.