GLOBALNI LIDER

Xiaomi bilježi rekordne rezultate: Premijumizacija i strategija "Human x Car x Home" pokreću rast

U trećem kvartalu 2024. godine, Xiaomi je isporučio 43,1 milion pametnih telefona, što predstavlja rast od 3,1% na godišnjem nivou

Xiaomi je ostvario prihod od 92,5 milijardi juana. Xiaomi

Dž. V.

19.11.2024

Kompanija Xiaomi, globalni lider u oblasti potrošačke elektronike i pametnih uređaja povezanim kroz IoT platformu, objavila je izvještaj za treći kvartal 2024. godine, koji je obeležen rekordnim prihodima. Za period zaključen 30. septembra, Xiaomi je ostvario prihod od 92,5 milijardi juana, što predstavlja porast od 30,5% u odnosu na isti period prethodne godine. Takođe, prilagođena neto dobit iznosila je 6,3 milijarde juana, održavajući istorijski visok nivo profitabilnosti.

Strategija premijumizacije dala je značajan doprinos ovom rastu, uz bruto maržu od 20,4%. Tri ključna segmenta poslovanja kompanije - pametni telefoni, IoT i lifestyle proizvodi, te internet usluge - ostvarili su prihode od 47,5 milijardi juana, 26,1 milijardu juana i 8,5 milijardi juana. Poslovanje u sektoru pametnih električnih vozila (EV) i drugih novih inicijativa donijelo je 9,7 milijardi juana, približavajući se cilju od 10 milijardi juana. Ovi rezultati potvrđuju uspjeh Xiaomi strategije "Human x Car x Home" kao ključnog faktora rasta kompanije.

Rast tržišnog udjela 

U trećem kvartalu 2024. godine, Xiaomi je isporučio 43,1 milion pametnih telefona, što predstavlja rast od 3,1% na godišnjem nivou. Prema izvještaju kompanije Canalys, Xiaomi je već 17. kvartal zaredom među tri najveća brenda pametnih telefona na globalnoj razini, sa tržišnim udjelom od 13,8%.

Xiaomi je ostvario rast tržišnog udjela u Kini treći kvartal zaredom, koji je sada dostigao 14,7%. Prihod od prodaje pametnih telefona iznosio je 47,5 milijardi juana, što je porast od 13,9% u odnosu na prošlu godinu. Serija Xiaomi 15 postigla je rekordnu prodaju, premašivši milion prodatih jedinica, čime je nadmašila prethodnu generaciju u prodajnim rezultatima.

Rekordni rezultati

Prihodi IoT segmenta dostigli su 26,1 milijardu juana, što predstavlja rast od 26,3% na godišnjem nivou, uz rekordnu bruto maržu od 20,8%. Prodaja klima-uređaja porasla je za 55%, dok su prodaja frižidera i veš-mašina zabilježile rast od 20%, odnosno 50%.

Prihodi od prodaje pametnih vozila dostigli su 9,7 milijardi juana, dok je u okviru serije Xiaomi SU7 isporučeno 100.000 vozila. Prototip modela Xiaomi SU7 Ultra postavio je rekord na Nürburgring stazi, a rezervacije ovog modela premašile su 3.680 jedinica u prvih deset minuta od početka prodaje.

Kompanija Xiaomi je u trećem kvartalu 2024. godine povećala ulaganja u istraživanje i razvoj, s troškovima koji su porasli na 6 milijardi juana. Xiaomi trenutno posjeduje više od 41.000 patenata širom svijeta. Takođe, u oktobru 2024. godine, kompanija je lansirala HyperOS 2, koji pruža napredno iskustvo zasnovano na vještačkoj inteligenciji, dodatno potvrđujući svoju poziciju tehnološkog lidera.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.