SAMOVOZEĆA VOZILA

Kineski BYD prešišao Teslu: Njihov sistem za samoupravljanje efektniji od Teslinog

BYD-ovo "Božje oko" ruši očekivanja, nadmašivši Teslin FSD preciznošću koju pokreće LiDar i munjevito brzom obradom podataka.

BYD: Njihovo "Božje oko" bolje od Teslinog FSD-a. BYD

M. Až.

prije 2 dana

BYD-ovo "Božje oko" ruši očekivanja, nadmašivši Teslin FSD preciznošću koju pokreće LiDar i munjevito brzom obradom podataka.

Kineski auto div BYD progurao se ispred Tesle u tehnologiji samovozećih vozila sa svojim nedavno predstavljenim naprednim sistemom pomoći vozaču (ADAS), pomalo zabrinjavajućeg naziva "Božje oko", prenosi Zimo

Najveći svjetski proizvođač električnih vozila (EV) uveo je tri razine tog sustava - A, B i C, čime je sistem dostupan u cijeloj liniji, uključujući i jeftini Seagull. Postojeća vozila dobit će sustav bez dodatnih troškova, piše portal CarNewsChina.

Tri sloja Božjeg oka

Božje oko C, početni sistem, ima 12 kamera, radare s valovima od 5 mm i 12 ultrazvučnih radara. Prema portalu CleanTechnica, funkcionira na SAE razini 2, potencijalno razini 2+, s obzirom na njegovu sposobnost autonomnog parkiranja. Ta razina tehnologije obično se nalazi u vrhunskim vozilima.

Božje oko B, srednje razine, predstavlja jedan LiDar senzor, dok vrhunska A verzija sadrži njih tri. Ta poboljšanja guraju BYD-ov ADAS u SAE razinu 3, postižući poluautonomnu vožnju. Teslin Full Self-Driving (FSD) Beta, sada FSD (Supervised), ostaje na razini 2, jer vozači i dalje moraju biti aktivni tijekom vožnje. Forbes napominje da Teslin FSD još nije odobren u Kini, ali je njegov sustav Autopilota, uključujući mogućnosti promjene trake, dopušten.

Izvedba i tačnost

CarNewsChina navodi da Božje oko C pruža pogled od 360 stupnjeva, s prednjim radarima koji otkrivaju objekte do 300 metara udaljenosti i ultrazvučnim radarima koji nude 1 cm točnosti. Njegova preciznost parkiranja je unutar 2 cm. Te brojke ukazuju na vrlo precizan sustav, iako su usporedbe s konkurentima i dalje ograničene.

Za razliku od Tesle, koja je odustala od radara 2021. godine u korist sustava Tesla Vision koji se sastoji samo od kamere, BYD kombinira kamere, radare i LiDar za sveobuhvatnu sliku podataka. CleanTechnica piše da ovaj pristup s više senzora povećava svijest o vozilu. Studija LendingTree pokazala je da su Tesla vozila imala najveću stopu nesreća među proizvođačima automobila, uz zabrinutost zbog sigurnosti zbog oslanjanja samo na kamere.

Snaga obrade podataka

Brzine obrade Božjeg oka su impresivne - 100, 300 i 600 Tera operacija u sekundi (TOPS) za verzije C, B i A. Dok će marka BYD generalno koristiti C sustav, Denza i vodeći modeli BYD dobivaju B, a luksuzni Yangwang dobiva C sustav.

Predsjednik BYD-a Wang Chuanfu otkrio je da je 5000 od 110.000 inženjera tvrtke usredotočeno isključivo na razvoj inteligentne vožnje. CarNewsChina objašnjava da se sustav sastoji od "jednog mozga, dva kraja, tri mreže i četiri lanca." Jednostavno rečeno, svako vozilo će imati središnji procesor, AI u oblaku, AI na strani vozila, čitav internet vozila, 5G mrežu, satelitsku mrežu, lanac senzora, lanac upravljanja, lanac podataka i mehanički lanac.

Nakon objave BYD-a, Barron's izvješćuje da su konkurenti proizvođači EV-a, uvršteni na američke burze, zabilježili pad dionica: XPeng (-6,9%), NIO (-6,7%) i Li Auto (-4,9%), dok su dionice BYD-a porasle za više od 4% uz povećanje prodaje od 41% u odnosu na prošlu godinu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.