Izreka „Koliko para, toliko muzike“ komotno se može koristiti u kada se govori o odnosu autora muzike i pjevača. Dakle, što pjevač više plati, može se nadati boljoj pjesmi.
Rijetko ko je raspoložen javno govoriti o ciframa, a špekulira se da pjesma kod dokazanih kompozitora košta od 800 do 3.000 eura, dok tekstopisac dobiva manje.
Autorska prava
Dino Šaran je među rijetkima koji je otvoreno govorio o tome koliko je koštala jedna njegova pjesma u vrijeme kada ih je naplaćivao.
- Ne naplaćujem pjesme već duže vrijeme. Tražim od izvođača da pjesma ima status singla, odnosno da ima spot. U periodu kada sam naplaćivao, cijena pjesme bila je 1.000 eura, uz ustupanje prava autora – kazao je Šaran koji se oslanja na naplatu autorskih prava i dodao da je ponosan na pjesme „Tvoga srca vrata“ koju izvidi „Crvena jabuka“, kao i „Grijeh“ od Natali Dizdar.
Iz pera Mirka Šenkovskog Geronima nastali su hitovi „Lavanda“, „Čardak“, „Romanija“, „Ja bez tebe ne mogu da živim“ Halida Bešlića.
- Cijena pjesme kod mene je uvijek ista za svakog. Ne uvjetujem pjevačima velike cifre za pjesme, jer oni to ne vole. Moje pravilo je da napravimo novac, pa ćemo lako poslije, a honorar je u konkretnim granicama. Pjevači mi se uvijek vraćaju, a to mi je najvažnije. Halid Bešlić je neko s kim sam počeo raditi i neko ko me lansirao u prvu ligu – kaže Geronimo.
Bilo je isplativo
Vrijeme kada je Nazif Gljiva stvarao velike hitove bilo je drugačije, a kako nam je kazao, njegov uvjet je bio da pjevačima uradi cijeli album.
- U bivšoj Jugoslaviji je bila takva situacija da je diskografija uzimala sebi onoliko koliko uloži, pa tebi šta ostane, ali je bilo isplativo. U tom periodu za album sam zarađivao do 300.000 KM -tvrdi Gljiva.
Amil Lojo priznao je da dođe i do spuštanja cijene.
- Logično je da autori žele da rade s najuspješnijim pjevačima, a pošto je velika gužva oko njih, dođe i do spuštanja kriterija. Najviše sam zaradio za pjesmu Massima Savića „Kladim se na nas“ i tu se najviše radi o tantijemama, jer se vrti u cijeloj regiji – kazao je Lojo.
Alka Vuica ističe da pjesme ne radi za novac, nego za postotak.
- Radim za tantijeme, a voljela bih uzimati velike pare. Kako pričaju autori u Srbiji, oni uzimaju po nekoliko hiljada eura za pjesmu. Ne bih, sigurno, naplatila Josipi Lisac ili Halidu Bešliću. Također, kada radim pjesmu za Severinu, ne naplaćujem, jer sam pisac starog kova, zarađujem preko tantijema – kaže Vuica.
Muharemović: Hitovi su mnogo skupi
- Kada bih znao koja pjesma će biti hit, ona bi bila mnogo skupa. Ako radim cijeli album, onda izlazim ususret izvođaču. No, ne naplaćuje se samo pjesma, tu je i aranžer, studio, muzičari koji učestvuju i sviraju na pjesmi, prateći vokali... – kazao nam je Dino Muharemović, koji potpisuje veliki broj hitova kao što su “Prvi poljubac”, “Požuri”, “Stara kuća”, “Kad varaš ti”, “Dodirni me slučajno”, “Duše su se srele” i mnoge druge.
Šta kažu pjevači
Hanka Paldum: Autorima je bilo čast da pjevam njihove pjesme, o novcu nikada nismo razgovarali.
Jasna Gospić: Nikada nisam puno plaćala pjesmu, od 1.000 do 2.000 eura.
Šemsa Suljakovć: Ja nisam plaćala pjesme, radilo se na tantijeme. Danas je drugačije, ako se ne oznojiš i ne saviješ kičmu, ništa od pjesme.