TEATARSKA SCENA

Izudin Bajrović: Veliki i mali diktatori određuju naš život

Nismo se mi, kao što je Čarli Čaplin, direktno pozvali na Hitlera

Izudin Bajrović. M. Prodanović

Piše: N. AJNADŽIĆ/Avaz.ba

2.3.2020

Atmosfera u publici je bila veoma dobra, zbog čega smo svi kolektivno sretni. Dosta smo radili i naporno, ali dobro, ne može ništa biti lagano, a da je pozitivno. Mislim da je ono što smo napravili i na zadovoljstvo publike, pa onda i na naše, govori nam Izudin Bajrović, glumac i direktor Narodnog pozorišta Sarajevo, o predstavi „Vođa“, koja je premijerno izvedena 28. februara, a u kojoj on igra glavnu ulogu.


Izudin Bajrović. M. Prodanović

Objediniti u cjelinu

Rađena je prema motivima filma “Veliki diktator” Čarlija Čaplina (Charlie Chaplin), a režiju potpisuje Admir Glamočak, dok je adaptaciju i dramatizaciju radio Almir Imširević. 

Bajrović utjelovljuje diktatora Franca Krampa, ali i Bricu, jednu od žrtava sistema diktatora, koji ima amneziju. 

- Glumci nikada ne znaju unaprijed kako će publika reagirati. To je čar premijere. Publika je pametnija od glumca, ona prepoznaje bolje stvari. Mi ih pokušavamo složiti, a reakcije nas uvijek iznenade. Ipak, najgore je kada očekujemo reakciju, a ona izostane. Podijeljena sam ličnost. Kada o predstavi mislim iz perspektive jednog lika, vidim pola nje, a onda gledam iz drugog, vidim drugu polovinu. Još ne uspijevam objediniti sve to u jednu cjelinu – iskren je Bajrović.

Kaže kako je ekipa koja je radila „Vođu“, ustvari, napravila kompilaciju više malih u jednog velikog diktatora. 

- Nismo se mi, kao što je Čarli Čaplin, direktno pozvali na Hitlera. Mi smo od naših velikih i malih diktatora napravili jedan lik koji je dosta groteskan. Koliko on zaista korespondira i jesu li ti stvarni diktatori mnogo opasniji, a pretpostavljam da jesu. Kroz pozorište smo pokušali da damo svoje viđenje toga – pojašnjava Bajrović.



Mali čovjek

Dodaje kako vidi sličnosti s današnjim vremenom, a i u tekstu je na nekim mjestima vrlo direktna asocijacija sa svijetom u kojem živimo. 

- Tu su veliki svjetski diktatori, ali i naši lokalni moćnici. Kada kažem lokalni, mislim na sve oko nas, u BiH, ali i regionu. To su oni koje svakodnevno gledamo i koji nam na neki način određuju kako izgleda taj naš život. Dio predstave smo dosta prilagodili, posebno kada je riječ o diktatoru, ovom vremenu i prostoru na kojem živimo. A drugi dio, koji govori o žrtvi, on se nije mnogo promijenio u odnosu na silne žrtve. To je mali čovjek koji ispašta zbog interesa velikih i ciljeva. Tu se stvari ne mijenjaju mnogo – kaže Bajrović. 

Na sceni ga okružuju mladi glumci poput Alise Čajić-Drmać, Tarika Džinića, Belme Salkunić, Maka Čengića, Riada Avdića...

- Ne osjećam se ugroženo od mladih snaga i glumaca. Naprotiv, oni su donijeli novu energiju pozorištu. Ja sam od većine njih dva do tri puta stariji. Sretan sam što vidim da se stvari nastavljaju. Uopće ne želim da ja budem taj koji će uzurpirati pozorište i reći: “Eh, dok sam ja ovdje, niko neće...“. Neka mladih, sretan sam da ih je što više – zaključuje Bajrović. 

Život s amnezijom

Pitali smo Bajrovića je li njegovoj roli, Brici, možda lakše što ima amneziju, zbog čega nije svjestan svijeta oko sebe, te bi li i danas građanima bilo bolje da je tako. 

- Brici je to sve novo. Na prvi pogled mu sve to izgleda zabavno dok i on ne shvati, onako poput djeteta, kako svijet odraslih može biti surov, opasan i bez samilosti. Iz te nevinosti s kojom uđe u predstavu na kraju ipak postaje svjestan sredine, života i svijeta u kojem se zatekao. Kako bi nam izgledalo kada bismo se svako jutro budili s amnezijom i iznova upoznavali život. Ne vjerujem da bi to bilo baš veselo iskustvo - kazao je Bajrović.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.