Društvene mreže odavno nisu samo mjesta dijeljenja događaja i fotografija, nego su prostor koji polako zauzima primat na poljima promocije i komunikacije.
Instagram je jedna od najpopularnijih društvenih mreža koja je stvorila novo zanimanje influenser. Kako postati influenser je pitanje na koje još nema odgovora.
Na Balkanu influenserom se smatra osoba koja ima više od 3.000 pratilaca. Međutim, profili koji ostvaruju saradnje i profit su, uglavnom, oni koji imaju više od 10.000 pratilaca.
Svoje iskustvo kao influenserka za ''Avaz'' je ispričala mlada studentica Mia Kozo.
Mia je 23-godišnja Mostarka koja, pored studija Informacionih tehnologija, piše blog, ima YouTube kanal, ali je definitivno najpopularnija na instagrmu. U ove vode ona je uplovila prije šest godina.
Da je potrebno vrijeme da se jedan obični profil izdvoji u masi i dobije veliki broj pratilaca, složila se i mlada influenserka.
- Ovim poslom se bavim već šestu godinu i trebalo mi je veoma mnogo vremena da postignem ovu cifru pratilaca - kazala je Kozo za ''Avaz''.
Kako je dodala, u tom poslu su najbitniji unikatnost, estetika i kreativnost.
- Najbitnije je da ostanete svoji. Unikatnost će vas izdvojiti u moru ljudi koji kopiraju jedni druge. Također, veoma je bitna i kreativnost, kao i ljubav prema fotografiji i modelingu jer ste vi u jednu ruku i modeli na svojoj platformi - navela je ona, ističući iskrenost koja, uglavnom, zadržava ljude na vašem profilu.
Mladu beauty blogerku na Instagramu prati 125.000 osoba. Pozamašna cifra pratilaca omogućuje joj sklapanje brojnih saradnji.
Mia je u razgovoru za "Avaz" pojasnila proces saradnje s brendovima.
Ostvarivanje saradnje je ponekad veoma kompliciran proces jer se obje strane moraju složiti oko ključnih detalja kako bi, u konačnici, svi bili zadovoljni - kazala je Mia, naglašavajući kako uvijek bira brendove s kojima ima isti pogled na samu saradnju.
Zanimalo nas je kakva je bh. scena za influensere, je li konkurencija velika.
- Kada sam se počela baviti ovim zanimanjem, bilo je veoma teško. Međutim, vidljivo je da smo posljednjih godina dostigli veći nivo u ovoj sferi. Bh. brendovi počinju da razumiju poentu i efikasnost digitalnog marketinga - kazala je popularna Mostarka.
Pojašnjavajući da nikada nikoga nije smatrala konkurencijom, istakla je kako su svi influenseri posebni na svoj način.
Na pitanje može li se od ovog posla živjeti u BiH, lijepa Mostarka je kazala:
- Od svakog posla možete živjeti ako znate da ga radite kako treba. Iako se ovo čini kao posao koji možete završiti ako ga radite 2h dnevno, on zaista zahtijeva puno više vremena i od punog radnog vremena na koje smo navikli. Interakcija s pratiocima, fotkanje i uređivanje, snimanje i editovanje videa i pisanje recenzija zahtijevaju zaista puno vremena, ali je kreativan posao, pa je zabavnije od onih 8 sati u kancelariji.
Također, istakla je da ovaj posao ima i svoje privilegije.
- Benefiti su da ste sam svoj gazda i da možete imati „slobodan dan“ kada god poželite, putujete zbog posla konstantno, uživate u snimanju i fotkanju svog života, družite se s ljudima koji se bave istim ili sličnim poslom, tako da je u suštini ovo idealan posao - zaključila je Mia.