Posljednja Toyota proizvedena u Australiji sišla je danas sa proizvodne trake, čime je japanska firma okončala više od pet decenija proizvodnje u toj zemlji.
Toyota je 2014. godine najavila prestanak proizvodnje vozila u svojim neprofitabilnim australijskim pogonima, pridruživši se još dvojici velikih proizvođača automobila u toj zemlji - Fordu i kompaniji Holden, ogranku američkog giganta General Motorsa, izvještava agencija AFP. Ford je prošle godine zatvorio proizvodnu liniju u Australiji, a Holden će kasnije ovog mjeseca zakatančiti svoju preostalu fabriku automobila u Adelejdu.
Sve tri kompanije krive jačanje australijskog dolara i sve konkurentnije tržište za pad lokalne automobilske industrije.
- Toyota je postala vodeći proizvođač automobila u Australiji - rekao je danas predsjednik japanske kompanije u Australiji Dejv Batner (Dave), pred oko 3.000 zaposlenih na zatvaranju pogona Altona u Melburnu.
- Vozila proizvedena ovdje postala su sinonim za kvalitet i pouzdanost ne samo u Australiji, već i u svijetu, budući da su izvožena i u druge regione poput Bliskog istoka - dodao je on.
Oko 2.600 radnika ostalo je bez posla, ali je kompanija zadržala oko 1.300 njih koji će raditi na distribuciji i prodaji, kao i istraživanju i dizajnu. Premijer Malkolm Turnbul (Malcom Turnbull), rekao je da je ovo tužan dan, ali je istakao nove mogućnosti proizvodnje višeg nivoa prerade kao način za ublažavanje gubitaka radnih mjesta.
- Investicije koje imamo u sektoru odbrane, posebno u vojnopomorskoj brodogradnji, podrazmijevaju hiljade radnih mjesta u proizvodnji - rekao je on novinarima.
U Australiji su se automobili proizvodili gotovo jedan vijek, pri čemu je ova industrija zapošljava desetine hiljada radnika dok nije počela da posustaje tokom protekle decenije zbog efekata visokog australijskog dolara, slabljenja izvoza i povećanja troškova proizvodnje.