AUTO-MOTO

Renault Captur Intens Energy dCi 110: Još malo šminke i tehnike za duži život

Avaz.ba

31.10.2017

Renault je dugo bio bez ozbiljnog predstavnika u segmentu malih crossovera, a onda je prije četiri godine, nakon što je počela pomama za njima, na tržište izbačen model Captur. Postavljen na platformu Clija četvrte generacije, ovaj model zabilježio je sasvim zadovoljavajući uspjeh te utabao put ostatku SUV game francuskog proizvođača (poslije su izašli Kadjar i Koleos).

Idealan za vožnju u urbanim uvjetima, povremene i ne previše zahtjevne izlete van asfalta, naoko lijep i sa pouzdanom i efikasnom motorizacijom, Captur je primamio dosta kupaca, a sada je pred nama njegova osvježena verzija, koja će nastojati zadržati priključak sa sve većom i jačom konkurencijom u svijetu crossovera.

Redizajn nije bio preopsežan niti je to bilo potrebno. I ona stara verzija Captura još je u modi, s tim što je trebalo malo poraditi na svjetlima (naravno, nova generacija LED svjetala) i, što je u ova vremena nezaobilazno, dodati i modernizirati tehnologiju.

Šarmantno vozilo

Sa dvobojnom karoserijom, plastičnim oblogama na donjem dijelu vozila (zaštita za offroad) i novim svjetlima, Captur je, zaista, šarmantan automobil, u koji se lako zaljubiti, ali nije samo slatkast izgled ono što ga čini poželjnim.

Počnimo od unutrašnjosti, koja nije doživjela dramatičnije izmjene. Recimo to da se radi o grafici instrumenata i kombinacijama boja. Ostalo je, tu i tamo, isto.

S aspekta vozača, možemo pohvaliti dosta toga. Pozicija sjedenja je dobra, upravljač je, kao i u svakom drugom modelu Renaulta, ugodan, a preglednost je na visokom nivou. Vozač na raspolaganju ima lijepu instrumentalnu tablu, odličan upravljač, prilagodljiv položaj sjedenja, podesiv naslon za ruku te dosta pretinaca za odlaganje stvari.

Ako ćemo o jednostavnosti korištenja, klima-uređaj i dalje je zasebna cjelina s najjednostavnijim (ali i najboljim) komandama, ali je snalaženje sa muzičkim sadržajima (ponovo!) nepotrebno zakomplicirano. Traganje za omiljenom pjesmom po R-Link multimedijskom sistemu ponekad zahtijeva previše poteza, što zna biti iritantno.

Mada moramo primijetiti i dosta površina od tvrde plastike, treba konstatirati da je unutrašnjost ipak čvrsta te da je urađena kvalitetno i pedantno. I veoma funkcionalno, kao garsonijera u koju stane sve. Za veliku pohvalu su suvozačev pretinac, koji je, zapravo, ladica u koju može stati dosta stvari (kapaciteta od 11 litara), kao i presvlake koje se mogu skidati. Znači, ne morate se brinuti o flekama.

Natrag, prostora nema baš kao naprijed, jer je ovo, ipak, mali crossover, ali putnici imaju klupu sa zasebnim kliznim sjedištima, koja im može dosta popraviti udobnost u vožnji. No, to znači smanjivanje prtljažnika, koji, zavisno od položaja zadnjih sjedišta, varira od 377 do 455 litara. A ako želite 1.235 litara, spustite zadnju klupu.

Mizerna potrošnja

Vožnja spada među bolje Capturove strane, a za nju je, po običaju, zaslužan odlični Renaultov dizelaš od 1,5 litara, motor kojem tražiti manu spada u domen pasjaluka.

Odlično balansiranog nastupa i ekonomičnosti, ovaj motor u jačoj verziji sa 110 KS (slabija ima 90 KS) savršen je izbor za svaki automobil sličnih gabarita. Vuče odlično, radi savršeno, ima dobra međuubrzanja, a troši mizerno. Na kraju našeg testa, putni računar pokazivao je prosjek od 5,5 litara, i to isključivo u gradskoj vožnji, u kojoj je prebacivanje u šestu, pa čak i u petu brzinu, bilo ravno čudu. Na otvorenom, taj prosjek pada ispod četiri litra.

S ovim motorom, sprint do brzine od 100 kilometara na sat traje 11 sekundi, a maksimalna je 180 kilometara na sat. Za prijenos se brine veoma dobar i precizan šestobrzinski ručni mjenjač s kratkom ručicom i dobrim prijenosnim odnosima.

O offroad sposobnostima ipak ne treba govoriti mnogo, jer je ovo mali automobil sa pogonom na prednju osovinu pa s izletima u nepoznato ne treba pretjerivati.

Postalo je uobičajeno riječi Renault i udobnost stavljati u istu rečenicu pa je tako i sada. Captur nudi vrlo visok nivo udobnosti i vrhunsku izolaciju u svim uvjetima vožnje.

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.122/1.778/1.566

Masa 1.205 kg

Prtljažnik 455 l

Gume 205/55 R17

 MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.461 ccm

Snaga 110 KS/4.000

Moment 260 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 180 km/h

Ubrzanje 0-100 11,0 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 4,1/3,7/3,9

OPREMA

Serijska oprema (Zen): ABS, ESP, ASR, pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem pomoći pri kočenju u slučaju nužde, sistem za nadzor pritiska u gumama, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočnu jastuci, Isofix, sigurnosni pojasevi sprijeda podesivi po visini, sigurnosni pojas sa zatezačem i ograničavačem zatezne sile sprijeda, prednji i stražnji nasloni za glavu podesivi po visini, ručni klima-uređaj, upravljač podesiv po visini i dubini, vozačevo sjedišta podesivo po visini, grijano stražnje staklo, električno pokretanje stakala, klizna sjedišta zadnje klupe, djeljiva zadnja klupa, dvostruko dno prtljažnika, impulsno otvaranje vozačevog stakla s funkcijom protiv priklještenja, tamna unutrašnjost, tonirana stakla, LED dnevna svjetla, upravljač i mjenjač u koži, hromirani elementi, filter krutih čestica, kit za popravak gume, multimedijski sistem Media Nav Evolution sa 7-inčnim ekranom, mp3, Aux, Bluetooth, USB...

Paket Intens: Senzor za kišu i automatsko uključenje svjetala, Full LED prednja i stražnja svjetla, pomoć pri parkiranju straga, LED maglenke sprijeda s funkcijom praćenja smjera upravljača, automatski klima-uređaj, kartica slobodne ruke, elektropodesiva, grijana i preklopiva ogledala, dvobojna karoserija, metalik boja, paket Look unutrašnjost – hrom, aluminijske felge od 17 inča, zaštita prednjeg i zadnjeg odbojnika u koži, navigacijski sistem Navteq, kartografija Adriatik...

Dodatna oprema: Centralni naslon za ruke, paker Sigurnost R-Link (internet-povezivost, nadzor mrtvog ugla, stražnja kamera, navigacija TomTom, parking-senzori, preslikavanje displeja telefona Android na ekran...).

CIJENA

Osnovni benzinac (90 KS)

25.800 KM

Osnovni dizelaš (90 KS)

28.550 KM

Testni model

34..815 KM*

*akcijska cijena (inače je 36.815 KM)

27

litara ukupna je zapremina pretinaca u unutrašnjosti

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.